Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 31 mars 2010

Årets påskpyssel


Då var det dags för årets påskpyssel! :) Jag slängde ihop en påskgrupp med några pärlhyacinter och påskliljor, fjädrar och alkvistar, i en järngryta som jag har haft bra länge. Den kommer alltid till användning vid jul, påsk och andra tillfällen då jag får för mej att göra "blomsaker".


Och jag råkade även ha hemma några äggljus/ljus med äggform. Rosa, lila och vita. Jag hade även en skål och jord. Då skedde följande:














Glad Påsk!!!

12 kommentarer:

  1. Så fint det ble!

    God påske til deg også :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt och kommer att dofta härligt.
    Vad kul att du vill följa min blogg.
    Glad påsk kramar:)

    SvaraRadera
  3. Tack, detsamma :) Glad påsk :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat!
    En järngryta, det har jag också...någonstans.

    Glad Påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. oj vad fint det blev...jag har inte pysslat nått än.
    Ha det gott /Berit

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! :)

    Berit, d löser sej nog på sikt ;)

    Ha d bra!

    SvaraRadera
  7. Hej hopp!!
    Tack snälla för din hälsning!!
    Önskar dig oxå en underbar Påsk!!
    Vilka underbara bilder!! Va fint det blev. Å, sådana ljus säljer jag på jobbet ju.. va fint det blev när du gjorde så.. har funderat på hur man kan ha de ljusen..fniss.. tack för tipset =)
    Varm kram Tina
    Ps. Tänkt fråga dig om katten Kitty..& Twinkle är de dina?

    SvaraRadera
  8. Hej Tina! Nej, katterna är egentligen inte mina, det är min mammas katter. Men de har bott hos mej en hel del på sista tiden, jag har varit lite som en fodervärd :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Heisann!

    Stemningsfulle påskemotiv.
    Er på vei hjem fra et tåkete påskefjell over fjorden på ferge med nett-tilgang. Snart endelig hjem til sol.... og kikk og lesing på andres blogger. Du hører fra meg ;:OD)

    SvaraRadera
  10. Hei igjen Emelie :)
    Tusen takk for hyggelig kommentar på hagebloggen min, og for at du vil følge. Nå har jeg lagt deg inn på blogglista der også.

    Fortsatt god påske. Vi har hatt nydelig vær i dag, med besøk av både sommerfugler og påskeharen :)

    SvaraRadera
  11. Så fin den blev grytan - fast det var finare in real life! Hoppas du myser med tussarna nu - jag saknar dom inte (än)! Kram

    SvaraRadera
  12. ja vi har det så mysigt! :) fast det tog inte lång stund innan kitty hade hittat sin väg in till sovrummet och täckena :)

    SvaraRadera