Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 24 mars 2010

Earth Hour and a Candlelight Supper!

Nu på lördag, den 27:e mars mellan klockan 20.30 och 21.30 uppmanas vi alla att släcka våra lampor för att fira Earth Hour! Det är en global manifestation med klimatet i åtanke. Ett perfekt tillfälle att få mysa till skenet av levande ljus. Eller varför inte göra som Hyacinth Bucket (pronounced "Bouquet") och bjuda in till en Candlelight Supper? ;)

Jag kommer ihåg förra året, när jag läst om Earth Hour. Det var bara det att jag missuppfattade datumet och trodde att Earth Hour skulle inträffa i februari, istället för mars. Så jag tvingade mina nära och kära att släcka ned i sina hem en månad i förväg. Några dagar senare fick jag reda på att jag farit med osanning. Men vad gjorde väl det? Vi fick ju fira Earth Hour två gånger!

Mer info om Earth Hour, inklusive tips om aktiviteter för att "fira" detta:

http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2010-startsida

http://www.earthhour.org/Homepage.aspx




Earth Hour-klipp på YouTube



Hyacinth "Bouquet" förbereder en av sina beryktade Candlelight Suppers för sina grannar, men idyllen störs när Hyacinth's syster Rose dyker upp oinbjuden! (ej relaterat till Earth Hour)

6 kommentarer:

  1. Takk for fin informasjon om Earth Hour! Og det var et artig gjensyn med Hyacinth Bucket. Morsom serie, den gikk på TV her for noen år siden.

    Fine innlegg du har skrevet om bær. Havtorn (norsk: Tindved) er et bær jeg visste lite om fra før, så det var det interessant å lære mer om.

    :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag har tänkt skriva fler inlägg om olika bär, de kommer så småningom :) Vad gäller Tindved/Havtorn så får du gärna säga till om jag missat något viktigt! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Emelie!
    Kul att du hittade min blogg.Din är fin och smakfull. Jo du kan räkna med att jag ska mysa med levande ljus den 27:e och hoppas det blir många som gör likadant./Christin

    SvaraRadera
  4. Du får påminna mej ikväll så jag inte glömmer att släcka ned:-)

    SvaraRadera
  5. Sorry du var inloggad så det blev lite fel....! Men du får påminna din moder (dvs mej!) att släcka ljuset ikväll:-)

    SvaraRadera
  6. haha, så kan d gå när man använder samma dator! d har hänt ibland att jag sett meddelanden på facebook skrivna av mej som jag aldrig skrivit. då är d tony som varit i farten :)

    SvaraRadera