Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 12 mars 2010

En rishög och sommarlängtan


Igår gjorde jag ett desperat försök att få lite vårstämning genom att gå ut och plocka in lite kvistar. Jag plumsade i metershög snö och kom tillbaka, inte bara med ett fåtal kvistar, utan också med genomfrusna fingrar och dyblöta jeans. Tanken är väl nu att jag ska göra nåt kul med dessa kvistar, men idag känner jag snarare för att sitta och titta på gamla sommarbilder. Jag längtar efter att få gå i skogen, plocka blommor, bär, murklor, örter etc...





Här är rishögen jag fick med mej hem





Pärlhyacint med nåra kvistar i bakgrunden

4 kommentarer:

  1. Så fint med kvistar och pärlhyacinter....ska du pröva måla kvistarna? Jag skulle så gärna vilja pröva att måla vita kvistar och så se hur det blir när dom börjar slå ut!

    SvaraRadera
  2. jag har målat nåra björkkvistar lila, men kunde inte få nån bra bild på d...på mobilkameran syntes d inte att d var målat. ska bli spännande och se OM dom slår ut :)

    SvaraRadera
  3. ja visst längtar men nu ...till vår,sommar och sol ..men att plumsa i 1 meter snö för några kvistar ..nää:))

    SvaraRadera
  4. nej, det fick liksom motsatt effekt :)

    SvaraRadera