Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 21 mars 2010

Vårdagjämningsexperiment: Resultat :)


Experimentet lyckades! Det krävdes tid, tålamod och en hel del koncentration. Jag lyckades få mina ägg att balansera på egen hand under tiden vid vårdagjämningen. Det enda "problemet" var att jag lyckades med samma sak imorse, så med detta i åtanke känns det inte sannolikt att det här "fenomenet" har med vårdagjämningen att göra. Det finns säkert en logisk, fysiologisk förklaring till att ägg kan balansera, men det har knappas med tidpunkten att göra. Det krävdes som sagt mycket koncentration och 100% fokus, därför kan det nästan ses som en meditationsövning. Man kan inte sitta och tänka på annat medan man försöker balansera ägg ;)





Denna bilden togs igår, runt vårdagjämningen plus/minus några minuter.






Denna bild togs imorse.

4 kommentarer:

  1. Om man som jag inte har tålamod eller ork att koncentrera sig kan man ju alltid koka ägget och sätta ned det lite hårt i bordet så borde det ju stå av sig själv! Tur att du inte hade någon katt i närheten:-)

    SvaraRadera
  2. hihi, ja har läst nånstans att ett annat trick kan vara att hälla en liten hög med salt på bordet och ställa ägget på. men så har inte jag gjort, detta är the real deal :)

    SvaraRadera
  3. Ja nu väntar man ju på ett nytt inlägg....hihi

    SvaraRadera
  4. se där ja, nåra önskemål? :) jag funderar på havtorn.

    SvaraRadera