Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 9 augusti 2010

Bröllopshelgen, del 1


Jag har nu blivit "fru Hermansson" under helgen. Jag tänkte att jag skulle dela med mej lite om helgen som varit, men jag vet knappt vart jag ska börja. Dagarna innan och strax före själv bröllopet kändes litegrann som precis innan julafton; det var stressigt, kaotiskt och spännande! :) Men jag kan kort och gott säga att vi har haft en kanonhelg! Allt flöt på och blev bra. Jag var supernöjd med både ceremonin, blommorna, klänningen, maten, musiken och framför allt alla människor som var med!

Själva vigselceremonin var inte så lång (tror jag), men väldigt personlig. Till saken hör att själva vigselringen jag har, har en mycket speciell historia; den tillhörde min mormors mor. En dag när hon matade hönsen tappade hon den i hönsskiten och hittade inte igen den. Men 15 år senare när de skördade potatis kom den upp med en av potatisplantorna, för de använde hönsskiten som gödsel!! Den var alltså "nere i skiten" i 15 år, för att sedan komma tillbaka igen. När prästen (som förövrigt heter Gunnar och är mycket bra) höll sitt tal refererade han till denna historia. Ni som känner mej personligen vet ju att både jag och Tony varit "nere i skiten" så att säga, men tagit oss därifrån.

I slutet av ceremonin så fick jag en överraskning av Tony, då han spelade upp en låt som han skrivit åt mej! :) Det var jättefint.

Sen var det dags för maten. Som "välkomstdrink" serverades älgörtssaften med is och citron, och det blev succé! Sedan åts det...jag tror inte att någon gick hungrig från bordet den dagen. Kort sagt. När vi ätit så spelade och sjöng Marielle och Adam, två av våra goda vänner :) även det var jättefint och trevligt.

Nu ids jag inte skriva mer, så det kommer kanske en uppföljning ;) mer bilder kommer nog också :)




Min krans, beställd från Sinnenas Ateljé.

6 kommentarer:

  1. ja fru hermansson det var ett helt underbart bröllop, fördrinken och maten var helt suverän!!Och all underhållning var av världsklass...
    ha det gott Berit

    SvaraRadera
  2. Jättefina ni är! Grattis till bröllopet! Kram

    SvaraRadera
  3. Gratulerar och lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Vad fina ni är! Tack för att du delar med dig av er dag. Grattis igen! <3
    Kram,Frida

    SvaraRadera
  5. Heisann!

    Så flott vi har samme bryllupsdag (tror jeg- se bloggen min), og menn som skrev sang til oss på den dagen.
    Måtte dere bli lykkelige og holde sammen til "verdens ende" ;:OD)

    SvaraRadera
  6. Åhhhh!! snyft..tack från hjärtat för att du delar med dig av denna stora dag..snyft.. så romantiskt!!!!jag blir så rörd...
    GRATTIS!!!!! Vilket underbart brudpar!!!!
    All lycka & välgång önskar jag er!!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera