Leta i den här bloggen

Läser in...

lördag 23 oktober 2010

Before and after


Det sker mycket förändringar nu, både i hemmet, på bloggen, och livet som helhet. Det hela började med min idé om att måla om i hallen. Sen började det målas om möbler, så började det målas om ljusstakar och jag började rensa bland mina saker...jag tror det åkte ut en si sådär 5-6 sopsäckar med "ruschke" (=skräp). Fast det är inte klart än, jag har sovrummet kvar. Och vindan. Vi får se hur lång tid det kan ta...

Som en del kanske redan vet så har ju min man också börjat blogga, (ni ser länken högst upp i höger spalt) och en dag sa han såhär: "På min blogg finns en länk som heter 'frugans blogg' och om man trycker på den kommer man till nåt mörkt!" Så då ändrade jag bakgrund här! Det kändes som en stor förändring för mej, jag är inte van vid att min blogg inte är mörk :)

I vilket fall som helst tänkte jag lägga upp lite före- och efterbilder på förändringarna som skett. Det kommer kanske mer så småningom.



Efter:


6 kommentarer:

  1. Heisann!

    Oj, mørk blogg- hva skal jeg si??? Jeg valgte det som bakgrunn for at bildene skulle få mest oppmerksomhet!!!!
    Det er jo gøy med litt forandring, og jeg synes bloggen og vegger og møbler og mere til er blitt veldig fine. Vi beholder de mørke veggene og møblene (henholdsvis engelsk rød og svarte) her hjemme mens det er lyst på Lia.
    Tror ikke det mørke gjenspeiler sinnet mitt. Kontrasten fryder, kan jeg jo si!
    Mannen min har også startet egen blogg om musikken sin, men den blir bare oppdatert av og til:bassandvoices.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja jeg har også mørk blogg... Synes bloggen din ble veldig fin med den nye bakgrunnen, kanskje jeg også skal prøve et bytte?? Kanskje? Vi får se.

    Det ble superfint i gangen din etter at du hadde malt :) Likte speilet godt, og kommoden ble virkelig lekker.
    Vi er nå nesten ferdig i tv-stua. Har lister/karmer å male, men de må tørke først, og så skal vi ordne det elektriske.

    Fortsatt god helg :)

    SvaraRadera
  3. Trodde jag hade kommit fel när bloggen var så ljus.
    Så snyggt det blev där i hallen.
    Skönt att få bort så mycket som inte behövs.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin skänk, vilket lyft! Känner igen det där att det ena projektet leder till det andra...
    För mig som är halvblind är det mycket lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund, så även den förändringen applåderar jag!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Det blev verkligen snyggt...kanske kommer bilden på stora hyllan i hallen? kram/Mamman

    SvaraRadera
  6. Glömde också säga att jag längtar till att få se lite jul-pyssel på bloggen:=) kram/mamma

    SvaraRadera