Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 7 oktober 2010

höst......


Förberedelserna inför halloween fortsätter, jag har införskaffat flera små minipumpor och annat skoj och jag sitter och surfar på Martha Stewarts hemsida dagligen (nästan) för att få inspiration.

Men det händer även mycket annat. Jag fick en impuls att jag ville måla om i hallen och hips vips stod min mor vid dörren med målarfärg och pensel! :) i samma veva fick vi för oss att vi även skulle måla om en massa möbler! Jag tror det kommer att bli jättebra när allt är klart, men halloween-bloggandet hamnade förståss i skymundan denna vecka. Och jag känner samtidigt ett behov av att rensa upp bland alla överflödiga saker i vår överfulla lägenhet.

Så just nu är det kaos här hemma...och som en reaktion på allt detta som händer skrev min stackars man den här dikten tidigare idag:

Poem till Mor!

Hej kära Mor! Frugan har slängt mina gamla skor.
I hallen målas allting vitt, för då kan man välja färg på duken fritt...
Ingen gubbe kan förstå vikten av en färg, hur fel sådan gnager själ och märg
Men det är ju väldigt bra ändå, att mor har tränat oss, å så....


Här kommer lite höstbilder tills vidare....









2 kommentarer:

  1. Så vakre bilder du har tatt Emelie, her har du virkelig fanget høsten :)

    Vi skal også igang med å pusse opp. Til mandag begynner vi på TV-stua. Nye vegger, tak og gulv. Gruer meg til det står på, men det blir godt når det er ferdig. Ikke minst å få ryddet opp i alt som samles opp og stues unna.

    Lykke til med dine prosjekter, det blir nok veldig bra :)

    SvaraRadera
  2. Tony är en stjärna:-) liknar din morfar även i sitt diktande!!! kraaaaaaaaam/mamman

    SvaraRadera