Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 8 oktober 2010

This is Halloween :)


Nightmare Before Christmas är ett riktigt mästerverk av Tim Burton med musik av Danny Elfman. Jag har dock lite svårt att bestämma mej om det är mer en Halloweenmusikal eller en julmusikal. Det handlar om Jack "The Pumpkin King" som av misstag råkar irra bort sej till Christmas town. Han blir så inspirerad av den mysiga julstämningen där att han bestämmer sej för att själv ordna julen detta år och ta på sej rollen som Santa Claus. Jag har gjort en liten tradition av att se denna film varje höst, gärna nån gång mellan Halloween och Jul.

4 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk ikke sett denne filmen. Videoklippet var artig, så kanskje i år.

    Ønsker deg en god helg :)

    SvaraRadera
  2. Heisann!

    takk for alle koselige kommentarer på bloggen min mens jeg har vært borte. Vi hadde en virkelig avslappende ferie.
    Har titta litt nedover postene dine: herlig bildet av katten og masse fint om Halloween. Det kommer litt bratt på meg i høst!
    Får komme tilbake til bloggen din og lese skikkelig.
    Ha det godt ;:OD)
    PS Jeg så filmen da den var ny... på tide å se den på nytt. Tror vi har den på skolen jeg jobber. DS

    SvaraRadera
  3. Den filmen skall jag ta och hyra mig mellan hallowen och jul för att liva upp lite här hemma.
    Blir säkert jätte fint hemma hos dig när ni är klara.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Den filmen var det länge sen jag såg, men jag kommer ihåg att jag gillade den skarpt. Får nog ta och uppdatera mig i år. Kram

    SvaraRadera