Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 11 oktober 2010

Voltaires smakprov: pumpa


Här finns recept på pumpasoppa, ugnsrostad pumpa med rosmarin och vitlök samt pumpafrittata:

Voltaires smakprov: pumpa

Ikväll har jag blivit tillfrågad om jag ville följa med en kompis och palla äpplen - självklart! Det innebär ju att jag måste göra något med dem jag plockat sedan. För ett tag sedan försökte jag göra äppel- och kaneldricka...men så glömde jag bort det och det blev cider istället....eller nja, men nåt åt det hållet. Så jag kanske ska göra ett nytt försök nu då. Jag vill gärna kunna servera någon typ av äppeldricka till Halloween, gärna med kanel, så det kommer kanske ett inlägg om det så småningom.

3 kommentarer:

  1. Har du gjort nått av pumpa och blev det gott??
    Hmmm Emme ...äppeltjuv:)
    Ha det gott!! Berit

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg. HÄr trivdes jag
    Ha en fin dag
    Emma

    SvaraRadera
  3. Hej vännen.
    Åh, du är så pysslig!! Hoppas det blev många & goda äpplen =)
    Tack snälla för din hälsning. Så glad jag blir! Du är så snäll. Jag har bestämt mig för att INTE lägga ner bloggen =) Du har helt rätt..det går i perioder..Tack snälla fina du!

    Varm kram Tina

    SvaraRadera