Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 28 november 2010

Julpynt för fattiga!


Nu är jag tillbaka här efter ett oplanerat avbrott på en månad! Och eftersom att det idag är första advent så kommer jag att visa lite julpyssel och pynt som jag gjort hittills :) Temat i år lär bli julpynt för fattiga... :)

Jag har gjort julgransdekorationer av pärlor ocg ståltråd. Jätteenkelt. Ståltråd kan man hitta billigt på exempelvis Ö&B. Pärlor kan man få genom att slakta gamla smycken som man har hemma eller hittar på second hand.



"Krukan" till min lilla minigran är gjuteväv och tråd.



Lärkkvistar och kottar funkar alltid :)





Glödlampor (trasiga) som penslats med silverfärg (eller lim) och strötts glitter på.

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Vilken bra idé, julpynt för fattiga! Här pyntar jag nästan bara med hyacinter och gamla julsaker, en del är arvegods och har mer än 80 år på nacken! Mycket är sådant barnen gjorde när de var små.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Så fint! Ni har så jul-fint och mysigt i läggan:-) kram

    SvaraRadera
  3. Hej vad roligt att höra ifrån dig igen.
    Toppen idé med julpynt för fattiga, smart.
    Vilken fin gran du har och snyggt pyntad.
    Kramar:)

    SvaraRadera