Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 9 januari 2011

Bakgrunder till bloggen / Gamla bilder

Att byta bakgrund på bloggen är nåt som jag upptäckt är jättekul, eller kanske främst jakten efter nya. Har suttit och surfat i timmar de senaste dagarna och tittat på olika bloggar som delar ut gratis bakgrunder. En del är jättefina. Ett av mina största I-landsproblem just nu är vilken jag ska välja härnäst :) Tänkte att jag skulle dela med mej av några länkar där man kan hitta gratis blogger-bakgrunder. Det finns säkert hundratals fler, men det här är de jag tittat på, so far.

Free blogger backgrounds

The Background Fairy

Cute'n'Cool Backgrounds (härifrån kommer min nuvarande bakgrund)

Ammupappa's Free Blogger Templates and Layouts

Catarific blogger backgrounds

Delightful Dots

Elegia's Background Garden

Izzie Grace blog backgrounds

my style backgrounds

Sanny Design Bakgrunder

Shabby Lane Shops Free Blog Backgrounds

simply blog it backgrounds

Vintage Made for You

Jag tror att det står på samtliga dessa sidor hur man går tillväga för att använda bakgrunderna, det är dessutom inte så svårt :)

En annan sak jag nyligen lärt mej, förutom att byta bakgrunder på bloggen, är att använda våran scanner! Så jag har bland annat scannat in några bilder på mej själv, då jag var liten.





På den ena bilden är jag utklädd till ängel och på den andra har jag mormors(?) jacka och en käpp. Jag planerar även att rota igenom mammas gamla fotogömmor och se om jag hittar nåt kul :)

5 kommentarer:

  1. Så søt du var på bildene, da :)

    Synes denne bakgrunnen på bloggen din er fin!
    Jeg har også tenkt tanken å bytte bloggbakgrunn, men ikke funnet noe enda. Takker for linker, jeg skal se gjennom.

    Ha en fin kveld, og en fin ny uke!

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder! Har tyvärr inte så många bilder på mig som barn men desto fler på egna barn och barnbarn. Vilken revolution detta med digitalkameror har inneburit!
    Nu ska jag kolla länkarna du bjuder på!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Ojoj finns det så många sidor med gratis bakgrunder? Skall titta in någon annan dag och fundera på byte.
    fina bilder på dig själv. Vad kul att ha en scanner det kanske man skulle önska sig av sig själv.
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Heisann!

    Kjempeartig!
    Scanner er et flott hjelpemiddel, men av latskap bruker jeg som regel fotoapparatet. Scanneren er i annen etasje- og det gjør saken mer komplisert!!! Ha, ha - latskapen lenge leve!!
    Fint med tips om bakgrunner. Jeg bør bytte på "Ordet er mitt"- bloggen min. Det er kjedelig 60-talls. Er så gammel at 60-tallet er lite spennende.
    Natti, natti ;:OD)

    SvaraRadera