Leta i den här bloggen

Läser in...

tisdag 18 januari 2011

Ingenting!


Jag har inget att skriva så här kommer lite bilder istället :)

På stugan:



Kisse :)



Har börjat virka igen! (brukar ofta göra det på vårterminen)



Julens amaryllis har bytts ut mot en gardenia.



Har handlat lite fröer :)




Här kommer en fråga! Brukar ni så efter månen? Och i sådana fall hur/när? Jag har hört lite olika varianter :) men generellt är att så vid växande måne, men tidigt eller sent? (dvs strax före fullmåne eller strax efter nymåne?)

4 kommentarer:

  1. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Hej
    Jag bor i Luleå, jag såg att du bodde i grann- kommunen.
    Även jag har intresse av ayorveda, har gått på många behandlingar, och gick en kurs i våras, som inte gav någonting.
    Ingefära har jag ätit i 12 år, skulle inte kunna vara utan.
    Läste om ditt utrensande vatten, det ska jag dricka.

    Du har mycket läsvärt på din blogg.

    Kramar, så hörs vi, vi bor ju så nära...
    /Maggan

    SvaraRadera
  2. Vacker katt! Då är ni alltså två huskatter!;)
    Brukar inte så efter månen men har för mig att man ska så två dygn innan fullmåne för optimalt resultat och absolut inte dagarna efter fullmåne.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. PISSEMISSE så vacker!!!
    Birma eller ragdoll?

    SvaraRadera
  4. Så fine bilder, og søt pus :)
    Jeg sår etter månen. Som Laila sier over her, det er sikkert best jo nærmere fullmåne man sår, men jeg har sådd gjennom hele den voksende syklusen, også ved nymåne, og det har fungert bra. Rotgrønnsaker f.eks kan såes nær mørk måne, men når jeg har sådd ute i kjøkkenhagen har jeg ikke alltid fulgt det, for jeg har sådd når været har vært passende.

    Et lite tips ang. såing, så har jeg hatt god erfaring med å sende energi til frøene jeg sår og visualisere god vekst.

    Lykke til med frøsådden, gleder meg å følge med :)

    SvaraRadera