Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 23 mars 2011

Att lära sej Photoshop


Nu har jag börjat lära mej en massa hyss! Jag skrev härom dagen på min facebook-status och beklagade mej över att jag inte begrep Photoshop. Då fick jag ett tips från en vän om en gratis onlinekurs/film om att lära sej Photoshop från grunderna. Hittills har jag bara gått igenom ca en tredjedel av "kursen", men jag har lärt mej några saker man kan göra. Sen så har jag stundtals haft en man bakom axeln som stått och sagt "gör si", "gör så", så då har jag lärt mej några extra saker i förväg. Kursen är pedagogisk och finns här.

Här är lite saker jag lekt med, so far.

Före:


Efter:


Före:


Efter:


Före:


Efter:


Samma som ovan plus ett filter:

6 kommentarer:

  1. Tack för det tipset.
    Alltid roligt att lära sig något nytt.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  2. Jag måste oxå lära mig photoshop... Min dotter får lära mig...

    Ha en underbar dag söta du...
    Kram Lilitha

    SvaraRadera
  3. Detta måste jag se på när jag en gång får tid, du har ju trollat bort mörkret som blir vid motljus, såna bilder har jag många av.. Kul att lära sig nya saker :)

    SvaraRadera
  4. Stilig!
    Jeg sletter bestandig mange bilder, men en del av dem kan kanskje reddes likevel/forbedres. Jeg må lære meg dette en dag. Flott tips!

    SvaraRadera
  5. Det blir väldigt snyggt, en dag ska jag också lära mig ;) *sparar länk*
    Det är häftigt vad ett program kan åstadkomma med fotografier.
    Jag ser fram emot framtida photoshopade bilder från dig :)

    SvaraRadera
  6. Tack för länken! Den kursen behöver jag verkligen, ska kolla den när jag får mer tid än just nu.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera