Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 14 mars 2011

Vårteckensutmaning, 14:e mars 2011


Den här veckan hittade jag ett vårtecken som jag trodde skulle vara flera veckor bort! Nämligen grön växtlighet!! Det var i en liten lummig park i stan, där det hade tinat upp runt trädstammarna. Jag fick förvisso plumsa i djup snö för att komma fram till träden där jag såg att det växte något grönt. Detta var i torsdags om jag inte missminner mej. Sedan dess har det ju snöat en hel del, så dessa små vårtecken är garanterat översnöade igen. Tur att jag hade kameran med mej denna dag!





Som jag nämnde i mitt inlägg igår så verkar det som om katterna börjat känna av att det är mars!

Fler vårtecken finns på Humlebacken.

11 kommentarer:

  1. härligt att det finns hopp:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta ett så grönt vårtecken.. :)
    Tråkigt bara att dom är översnöade nu.

    Gå gärna in " till mig " och titta vad jag har hittat för vårtecken. :)

    Mari

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Vad skönt att se grönt ;) Vet du vad det är för växt?
    *kram*

    SvaraRadera
  4. vet inte säkert, men misstänker att den första kan vara nån sorts viva, och den andra kan vara backtimjan tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Inte dåligt att hitta ett grönt vårtecken så långt upp i Sverige.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Härligt med så mycket grönt hemma hos dig.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vårtecken. Har våren kommit så långt uppe i norr?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Det ser hoppfullt ut!!! Igår regnade det här så då försvann mycket av snötäcket. Skönt för nu vill vi ha vår!!
    (var inne och kikade på bröllopsbilderna också- jätte fina!!!)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Hej Emelie
    Grattis till ditt vårtecken, jaa, så fort det blir en bar fläck, så kommer blommorna snabbt.

    Kram Maggan http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  10. Så fint :) Det gir håp om at våren er på vei.
    Og godt å se litt grønn farge igjen.

    SvaraRadera
  11. Härligt!
    Man slukar allt nu som är klorofyllgrönt.....minsta lilla.
    Utsvulten som man är. ;o)
    Så fin blogg du har med fjärilar och grönt!
    Kram Kicki

    SvaraRadera