Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 21 mars 2011

Vårteckensutmaning 21 mars


Vi befinner oss nu på stugan i Älvsbyn, så denna veckans vårtecken kommer härifrån, men det är ju fortfarande Norrbotten det handlar om. Det har stundtals känts lite hopplöst, mycket snö har vi kvar, men temperaturen har i alla fall gått över nollstrecket de senaste dagarna. Jag har också sett på väderleken att det ska regna idag, så då kommer kanske en del av snön försvinna. Och när vi öppnat ytterdörren har vi mötts av takdropp.

Ett annat vårtecken är videkissar! Jag hittade några i ett dike när vi var ute på promenad. För det mesta så är det ju i regel jag som står bakom kameran, men här har min man tagit över. Han ville förståss få en bild på när jag ålade i snön för att få tag på videkissarna, men det hann han inte :)



Bara en sådan sak som att jag befinner mej utomhus är väl ett vårtecken i sej! Och här kommer videkissen...



Och här är våra kissar ute och njuter av vårluften. Eller spanar in alla fåglar, kanske.





Fler vårtecken finns på Humlebacken.

12 kommentarer:

  1. Vad roligt att hitta hit till din blogg. Här ser jag mycket intressant hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina bloggar jag gärna läser. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  2. Videkissar så härligt. Ni ser ut att ha riktigt skönt och kanske försvinner lite av snön om det kommer regn.
    Dina kissar verkar trivas bra.
    Så fina månbilder du har fotat.
    Jag var också ute och förevigade månen som är oss så nära just nu.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  3. Härligt att videkissarna vaknat uppe hos er i norr också.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Åh, härliga videkissar...så mjuka och goa,kul och få vara med på bild ibland eller hur.Härlig ser det ut! Ha en go vecka!

    SvaraRadera
  5. Visst är det väl fantastiskt att tex videung kan växa trots en massa snö! Jag tycker det är ashäftigt!
    Roligt att mannen försökte fota dig ålandes i snön. ;D
    Fina katter.

    Mari

    SvaraRadera
  6. Härligt både med videkissar och kissar! Våren är på gång!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  7. Det er herlig med gåsunger (videkissar)! Da blir det vår :)
    Her smelter snøen unna nå, det er snøfrie flekker langs sørveggen av huset og jeg så en flue i helga - årets første.

    Fine bilder :) Det første var nydelig!

    SvaraRadera
  8. Hej där! Va kul med en "granne" i cybervärlden...Kul också att du säger PÅ stugan, det gör jag också och det kommer nog från pitehållet. (min fd man sa så och det kommer jag alltid att säga....)
    Härligt med videkissarna, ett bra vårtecken!
    Carin

    SvaraRadera
  9. Videungen har kommit bra mycket längre hos er ser jag:) Vilken vacker katt!
    Hälsningar Jennie

    SvaraRadera
  10. Åh, jag ska också ge mig ut och leta videkissar! :)

    SvaraRadera
  11. Bara såå härligt!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  12. Så mysigt med "utekatten" Twinkle:-D och grymt fina bilder på månen också! Ses snart kram till er alla

    SvaraRadera