Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 28 mars 2011

Vårteckensutmaning, 28 mars


Nu är jag riktigt leds på vinter! Eller, rättare sagt, jag längtar efter sommaren så jag vet inte vad jag ska ta mej till! Jag tycker att våren går långsamt och allt är grått och trist...men, något som jag insett är den verkar faktiskt gå fortare i år än tidigare år. Jag har liksom haft på känn att något är på gång att hända, men sen har jag suttit inne och surat över att det har snöat ute. Men faktum är ju, att den gamla snön tinar fortare bort när det kommer ny. Och jag har lagt märke till att snötäcket är mycket mindre.

Detta är grannens tall. Här ser man att snötäcket har tunnats ut, för ett par månader sen var det djupsnö här.



Och här har vi rinnande vatten!



När blomsterhandlarna sätter vårlökar utanför butikerna är ju det också ett vårtecken.





Men jag måste erkänna, att vad blomsterhandlarna gör eller inte gör, känns som föga tröst just nu. Jag vill ha sommar, helst igår!

I väntar på bättre tider så finns det fler vårtecken på Humlebacken! :)

10 kommentarer:

  1. Nja jag vill nog gärna ha vår först innan sommaren kommer igång.
    Skönt att se att snön smälter bort allt mera.
    Måste nog ut med kameran och leta vårtecken jag med för det är ju måndag redan.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. Ja visst kan man bli less på all snö. Men det finns ju hopp... rinnande vatten och allt! ;P
    Snart är sommaren här! Längtar jag med!

    Mari

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har lärt mig att ha tunnelsyn, vill bara se några fläckar i trädgården, dom utan snö. Det mesta annars överser jag nu. Vi satsar på snöfritt till 1 maj :)

    SvaraRadera
  4. Vi har haft en titt på Tranorna här nere i Skåne. De rastar ju här o tar väl en tur bortom Hornborgarsjön-- men nu är de iaf på väg mot Norr o där bor ju Ni så ser du våren är på G..
    Varm kram Ninne

    SvaraRadera
  5. Jag kan verkligen förstå dig! Här nere i Skåne är ju våren igång och det var inte en dag för tidigt. Hoppas och tror den snabbt drar vidare upp till dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jeg synes det har gått ulidelig sakte, men det blir litt mer vår for hver dag nå :) Fortsatt snø i halve hagen, men nå kommer urtehagen frem. Gleder meg til å planlegge, dyrke og høste urter igjen!! Og gleder meg vilt til å komme ut i vårskogen.

    Fine vårbilder! Snøen minker, vannet renner og vårblomster, da er våren på vei :)

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, den här vintern har varit för lång ... och våren kommer av sig just då man tror att den är på gång på riktigt. Men det är ju ändå härligt att se barmark och rinnande vatten. Det finns hopp att det snart är riktigt gott!

    SvaraRadera
  8. Den som väntar på något gott...
    Visst har vintern varit lång men här finns hopp om en vår, har hittat tussilago.
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Instämmer! Sommar i går!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Ja, nu vill man ha bar mark under fötterna (skorna)

    Ha en underbar dag
    Kram Lilitha

    SvaraRadera