Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 1 april 2011

Blooming Friday - På marken


Idag kommer mitt bidrag lite sent, men bättre sent än aldrig! :) Jag går ofta med blicken nedborrad i marken när jag är ute. Jag har hört någon säga att det är typiskt för depressiva personer, men det vete katten... Jag tycker att jag får se jättemycket spännande och roliga saker! Och är jag ute i naturen så missar jag inte en enda växt!

Här har jag hittat en potatis på trottoaren.



Ekorrspår i snön.



Här har jag hittat ett spöke, som ser ut att ha en konstig påskhare på huvudet!



På den här bilden har jag färgat påskharen lila och spöket blått för att förtydliga det hela.



Fler tolkningar av fredagens tema finns på Roses and Stuff.

13 kommentarer:

  1. Så jäkla häftiga bilder :) (förlåt svordomen) vilket häftigt spöke med sin hare kompis :) tänk om du inte tittat ner? då hade du missat allt detta, tur för oss att du såg kram Suss

    SvaraRadera
  2. Du har då blicken som hittar allt också, kuliga bilder :)

    SvaraRadera
  3. Det var bra observerat, och att känna igen ekorrspåren också ... tror inte jag skulle gjort det. Men alltid lär man sig något! Och spöket är läckert!
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Spöket med påskharen på huvudet är läcker :) Så duktig du är på att känna igen spår!! Jag hade inte vetat..
    Ha en go helg
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Så läckra bilder.
    Spöket och påskharen härlig fantasi.
    Ja det är alltid intressant att se vad man hittar när man stirrar ner i backen och ömse om upp iluften.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  6. Hej Emelie

    När du hittade potatisen ... så ler jag.
    Sen spöket... då skrattar jag, vilka roliga bilder.
    Nej, inte är du depprimerad, som sprider sån glädje, tänk, om du skulle krypa fram en dag... vad du skulle upptäcka!

    Det grillade var supergott!

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Imponerende observert :) Så mange rariteter du har funnet, det ble det flotte bilder av. Spøkelset og påskeharen var artig!

    Fortsatt god helg til deg :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha, vilka underbara upptäckter du gör!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snart ska vi stå på altan på stugan och sjunga...vintern rasat ut:-) kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Ja men visst är det så att med blicken riktad mot marken missar man inte så mycket! :D
    Och alla gånger man undviker att snubbla..
    Och roliga snöplättar .. som min Sverige. ;D
    Mari

    SvaraRadera
  11. Vilka roliga bilder...spöket å katten var ju såå gulligt...haha. Ja, det gäller att se sig om i naturen...där finns så mycket att se som många missar.

    Kram sötnos
    Lilitha

    SvaraRadera
  12. underbara bilder!!!kul bild på spöket:)
    ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  13. Ha ha det lönar sig att titta rakt ner i backen. Mycket roligt du fick se :-)) Kram

    SvaraRadera