Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 11 april 2011

Vårteckensutmaning, 11 april


Jag har varit ganska frånvarande här på bloggen den senaste veckan, sånt brukar ju gå i cykler för mej. Jag tror att min frånvaro här i själva verket är ett vårtecken! Och det vårtecken som jag visar nu är inte något som jag letat efter, utan bara "snubblat" över när jag varit ute. Det är krokusar som växer i tingshusets rabatt i Piteå. Där blommade även scillor och några narcisser stod i knopp. Men dessa hann jag inte få nån bra bild på, för vi hade bråttom och dessutom fastnade jag i en rosenbuske med stora taggar.





Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit på Granngården och köpt 4 säckar plantjord - här ska skolas om! Och imorgon beger vi oss till Älvsbyn och stugan för att andas lite frisk luft och se lite sol :)

Fler vårtecken finns på Humlebacken!

9 kommentarer:

  1. Ditt vårtecken känner jag igen *ler* Såna vårtecken har jag också..
    Ljuvliga krokusar!

    Ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Javisst är det ett vårtecken att man inte hinner blogga för man är ute. Känner helt klart igen det. :D
    Kul att ni också har fått lite vår. :)

    Mari

    SvaraRadera
  3. Vilka härligt färglada vårtecken :)

    SvaraRadera
  4. den rabatten tror jag är det tidigaste vårtecken i stan faktiskt...brukar snegla dit:)Fina bilder och ha det gott i stugan!
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  5. Krokusar är så fina med sina nästan självlysande färger!
    Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt att se färger utomhus! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Fine fargeglade vårtegn du har funnet, herlige bilder :)
    Ha det fint på hytta!

    SvaraRadera
  8. Väntar på vårtecken från stöggon:-) kram

    SvaraRadera
  9. Heisann!

    Jeg har nettopp vært i Frankrike og der vokser safrankrokus. De mente at den også kan trives her nord. Kanskje vi skal prøve? Det er uansett en utrolig vakker og velkommen blomst om våren...
    Ønsker deg en fin påskeuke ;:OD)

    SvaraRadera