Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 18 april 2011

Vårteckensutmaning, 18 april


Det har återigen blivit en vecka med frånvaro från mej på bloggen. Detta beror till stor del på att jag varit i stugan en vecka, och vårat mobila bredband bestämde sej för att lägga av just då, innan jag hade hunnit göra några inlägg. Jag hann besöka en del av er bloggare, men inte alla. Just nu är vi hemma i stan för att duscha, hämta mer kläder etc.

Under veckan som gått har jag sett en hel del vårtecken!! En del har jag fångat på bild, andra inte. Det som jag inte fångat på bild var ett par änder som simmade utanför byn samt svanar lite här och där :) Jag har också sett råttskit och råttgångar överallt ute, som man ju brukar göra på våren, dessa har jag förvisso fotat, men väljer att inte visa dessa bilder här ;)

Rinnande vatten - överallt! :)



Örtagården håller på att tina fram, och av alla saker så är det hjärtstillan som ser ut att vakna först!



Isen ser mindre och mindre stabil ut för varje dag som går...nu är det nog inte länge kvar tills själva isen går!



Här är några vårtecken från stan som jag tog bild på förra veckan.





Humlebacken finns som vanligt fler vårtecken! :)

8 kommentarer:

  1. Åh, vilket vackert lilarosa bladverk! Vet du vad det är för växt?
    Kramar! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att älven inte har gått innan vi kommer upp:-) kram

    SvaraRadera
  3. Våren på god väg. :)
    Önskar en skön påskvecka!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder trots att våren är så mycket senare hos dig! Fast sedan sätter den ju riktig fart och vips är ni före oss! Nu vet jag ju inte var du befinner dig men det ser ut att vara längre norrut. Vi har haft nästan en sommardag idag, så gott!
    Ha en fin påskvecka så ses vi igen!

    SvaraRadera
  5. Ja det är verkligen ett avlångt land vi bor i--o visst är det kul att följa det på olika ställen hos Humlebacken. Idag har det faktiskt varit försommar här nere 21,9 grader stannade temom. obs i skuggan. Suttit ute på altan o ätit o gottat oss i solstolarna också. Ha nu en riktigt skön påsk där uppe i Er stuga
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  6. Fantastiska tulpanblad! Än har ni vinter där vid stugan ser jag. Men nu går det fort! Bakslag måste man dock räkna med. Här var det flera minusgrader inatt.

    Hoppas du får ordning på din mobila uppkoppling snart! Hade modemhaveri nyligen och det är inte roligt!

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att se alla dessa vårtecken :) måste vara skönt när isensläpper på ån :) Vilken å är det? ligger stugan långt frrån erat i stan? kram Suss

    SvaraRadera
  8. Tack för att vi slipper se foton på råttskit. ;D
    Men dom här bilderna du visar är fina. :)

    Mari

    SvaraRadera