Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 4 april 2011

Vårteckensutmaning, 4 april


Den här veckan har jag faktiskt inte varit ute så särskilt mycket, har inte hunnit. Jag har heller inte letat efter några vårtecken, men dessa fann jag växande i en rabatt i stan (i söderläge), när jag och min man gick genom stan. Sedan dess har det snöat och töat om vartannat - riktigt aprilväder!






Jag har hört rykten om att det finns anledning att tro att isen kommer att gå ovanligt tidigt i år, i Piteälven, där den rinner förbi stugan. Jag ska förståss göra mitt bästa för att vara på plats när det händer, så kanske kommer det snart en rapport om detta!
Såhär såg isen ut när vi var där senast.



Fler vårtecken finns på Humlebacken!

10 kommentarer:

  1. Hur det än är så lider snön hårt om dagen. Hade vi lagat snöman hade vi varit ledsna nu. Så långt tulpanerna har kommit, söderväggar gör susen.

    SvaraRadera
  2. Hej där! Ja iår går nog isen fort fastän det varit bra is, det regnar här idag i Luleå!
    Trist på ett sätt; först är det så kallt och mörkt och sedan försvinner allt så att man snart inte kan vara på isen med skoter och skidor men så klart sommaren kommer ju närmare!
    Carin i Luleå

    SvaraRadera
  3. Häftigt med så stora tulpanblad fast isen ligger tjock. Syns på de vackra skuggorna att solen skiner. :)

    SvaraRadera
  4. Så langt tulipanene er kommet. Og det ser ut som solen skinner hos dere :)

    SvaraRadera
  5. Härligt när det börjar spira i rabatterna , jag förstår att det måste till söderläge här uppe i norr.

    Isen ligger kompakt här ochså så än dröjer det ett tag innan den börjar bryta upp men kvaliten på isen vet jag inte hur den är.

    Trevligt att du tittade in hos mig du är så välkommen tillbaka då du känner för det.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Men vad långt tulpanerna kommit. Imponerad!!! Islossning det är säkert mäktigt att vara med om. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  7. Otroligt att tulpaner kommit så långt i Piteå!
    Av alla lökväxter ha de de vackraste bladen åtminstone i början. I juli är de inte så roliga...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Kul att ni har lite blommor som vågar sig fram. :) Ja islossning är mäktigt att se och höra! Här har vi isen kvar men ingen snö på den..

    Mari

    SvaraRadera
  9. Vackert färgspel i tulpanbladen. Islossning är säkert mäktigt. Har aldrig upplevt det.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Det är mycket mer vatten på isen nu....men vi lär väl få se kanske efter påskhelgen?!/Kram

    SvaraRadera