Leta i den här bloggen

Läser in...

tisdag 10 maj 2011

En massa tok


Livet rullar på här på stugan, men det händer inte mycket vettigt. Igår hade vi det riktigt varmt och skönt, men idag är kylan tillbaka. Jag har i princip inte gjort något de senaste dagarna, inte i örtagården heller. Det jag har gjort är att jag har "gallrat bort" några små valerianaplantor, så att det inte blir för trångt. Helt plötsligt ser jag att Kitty ligger och rullar sej i renset! Jag har för mej att jag läst någonstans att hankatter dras till doften av valerianarötter, men senast jag kollade så var hon en hona! :)

Så har vi haft besök av ett par ringduvor.



Jag har nog tittat lite för mycket på Supernatural...



Yellow eyed Twinkle!




8 kommentarer:

  1. Hihi... kul med lite skoj!

    SvaraRadera
  2. fniss...du är finare med ögon:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Vilken läskig ögonbild! Föredrar den fina kattens ögon!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Häftiga ögon :) både på dej o katten Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Ha ha, lite läskigt där!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Supernatural är bra... Är det en Birmakatt du har? Den är så himla fin.

    Kram söta du
    Lilitha

    SvaraRadera
  7. Hehe, artige bilder :)
    Jeg har også hørt at katter liker valeriana, men har ikke registrert at kattene her bry seg om dem.

    Ang. granskuddsirupen så holder den noen måneder i kjøleskap, men den kan mugne. Det beste er å fryse den. Når et glass er åpnet kan sirupen etterhvert krystallisere seg, men da er det bare å varme den litt. Jeg har den på små glass, som tømmes raskt.

    SvaraRadera
  8. Ja, men är man "supernatural" så är man ;)
    Jag har inte sett serien Supernatural, så mina tankar far till Storm i x-men ;) kissemissen får väl bli nightcrawler då :P söt!
    Kramar

    SvaraRadera