Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 18 maj 2011

Heduddens dimmor :)


Nu börjar nätterna vara ljusa! Dessa bilder tog jag inatt/imorse någon gång vid tresnåret. Det var så trolskt och fint ute då. Jag inser nu när jag sitter och tittar på bilderna att jag samtidigt sitter och nynnar på Loreena McKennitt's "A Mystics's Dream", som ju är en del av soundtracket till Avalons Dimmor - en av mina absoluta favoritfilmer genom alla tider!






Filmen, "The Mists of Avalon", baserar sej ju på en bok...som jag har hemma någonstans men jag har inte tagit mej tid att läsa den än...kanske det blir ett projekt för sommaren? Efter att jag läst ut de övriga 92837593285 böcker som jag planerat att läsa...

11 kommentarer:

  1. Men såå vackert!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Såå vackert och trolskt!

    Ha en underbar dag
    kram Lily

    SvaraRadera
  3. Hej, dina vackra bilder får en att önska att man under denna årstid skulle vara vaken om natten och istället sova på dagen. Våra vita nätter här i norr är sagolika.
    Ha en bra dag trots regn och rusk.

    SvaraRadera
  4. Underbart vackra bilder! Helt magiskt!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder, riktigt trollskt och fint.
    Den där chiliplantan har jag köpt med några frukter på och nu bara ploppar det fram nya frukter.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  6. Magiskt vackert!
    Jag har också en sån där boklista... och så tänker jag alltid "till sommaren ska jag läsa den och den" och när hösten kommer så har jag inte läst en sida, och jag har oftast lyckats införskaffa nya böcker till listan ;) den bara växer.
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Verkligen vackert och trollbindande :) Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Oooooh så fina bilder:-) vi kommer i morgon och vi har köpt plantjord! kraaaaam/mamma

    SvaraRadera
  9. Så fantastiskt vackert! Bor du alldeles intill detta sagolandskap? Förstår att det är magiskt där uppe nu under de vita nätternas tid.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder med trolsk og magisk stemning!
    Fantastisk!

    Bøkene om Avalon har jeg også, og jeg har heller ikke lest dem, de har ligget på vent i mange år... men filmen har jeg sett, og den var fin :)

    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  11. Grymt fina bilder - hade tänkt säga det för länge sen men glömde.....bra linjer (ooops jag håller på att lära mig:-)kram/mamman

    SvaraRadera