Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 8 maj 2011

Örtagården i maj


Örtagården börjar sakta men säkert vakna till liv. På ytan ser det rätt dött ut, men under mikroskop så ser man att det händer saker. Igår sådde jag ringblommor, morötter, dill, gurkört och blåklint. Jag skulle helst vilja att de gror idag, och att jag fick skörda imorgon!

På sådderna har jag lagt juteväv för jag hittade inte någon fiberduk, som jag brukar ha. Juteväven var egentligen tänkt som bordsdukar till bröllopet, men det blev inte så...om det var för att vi glömde det eller så tyckte vi att juteväven luktade för starkt, jag minns inte vilket.



Hjärtstilla på tillväxt.



Valeriana på väg upp ur jorden.



Mammas påskliljor har slagit ut.



Älven är såklart helt isfri!



6 kommentarer:

  1. Vilken ordning du har i din örtagård, lätt att rensa också. Så fint det måste vara när allt har kommit upp, ett ställe, att bara sitta och njuta.
    Du har fotat regnbågen så vackert.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Härligt, snart blir det mer i pallkragarna. Duken använde vi inte för den luktade illa:)Vilken underbar bild på regnbågen..Syns på tisdag!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Nydelig bilde av regnbuen!

    Du har en kjempefin urtehage. Skal bli spennende å følge med på alt som spirer og gror :)

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder! Gurkört är en av mina favoriter :) Vilken underbar juteväv!
    Ha en fin vecka
    kram Lily

    SvaraRadera
  5. Ser underbart ut vid älven.
    Härligt när man planterat och väntar och senare får skörda.

    Mari

    SvaraRadera
  6. Jaha...så synd att jag missade påskliljorna:-D men det kommer ju mera blomster så småningom! Kram till er

    SvaraRadera