Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 26 maj 2011

Varför jag bloggar så sällan...


...Det är upptaget!! :)

Kitty är mycket intresserad av att surfa på nätet. Och data över huvudtaget. Hon är ofta in och ändrar om inställningar på aktivitetsfältet och liknande. Ibland skriver hon saker. Konstiga saker. Extra spännande är det när hon försöker uppdatera min fb-status. Då kan det stå saker som t.ex. "kmtfud4e6ttrdfffffff"... Kanske är det något hemligt kodspråk hon använder?



Idag var jag och min man ute på promenad och kunde konstatera att nu blommar häggen!



Och åkerbärsblommorna!



Mamma har byggt ett miniväxthus åt mej och mina plantor! Gjort på Ikea-hyllor och byggplast.



Dagtid kan man rulla upp plasten. Tanken är sedan att när växterna blir för stora, kan man skruva bort något av de övre hyllplanen så det blir mer plats på höjden.
Här nedan syns de två övre hyllorna och bland annat en massa jalapeño-plantor som står och väntar på att få större krukor.

8 kommentarer:

  1. Härligt!!! Nu har du ditt drivhus för tomaterna:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att mina katter inte har något intresse för min dator, inte ens musen verkar de bry sig om. Värre är det för sorkarna ute, men det är rätt åt dem efter allt som de gnagt sönder i vår trädgård under snön i vintras.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Så fiffigt litet växthus! Dina chiliplantor ser ju också kraftiga och fina ut. Och den katten är nog inte att leka med, bäst du ber snällt om du får låna datorn ibland.

    SvaraRadera
  4. Haha...Kitty lilla hon ser lite irriterad ut - kanske för att du gör anspråk på datorn emellanåt! Dom små katterna borde ju fått vara med på fotoutställningen Pite Konsthall.

    Vet inte hur vanligt det är med katter som surfar. Däremot så är det tydligen vanligt med hundar som har en facebook profil. Ge nu Kitty en egen sida så slipper du förklara ngn konstigt meddelande som hon skriver på din sida! Kram/Mamma

    SvaraRadera
  5. Fint växthus, och smart!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Kanskje Kitty må få sin egen facebook profil :-)
    Flott veggdrivhus, både dekorativt og smart. Plantene ser bra ut.

    Ønsker deg en riktig god helg :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket smart väggväxthus din mamma hjälpt dig med att få rigga till. Den idéen tror jag jag ska låna till nästa vår, så enkelt, men så fantastisk smart :)

    SvaraRadera
  8. Haha! Ja det finns ju X antal barnfilmer där katten sitter framför datan och planerar en massa hyss... Kanske att din gör det? =D
    Härligt med häggen som doftar så underbart.
    Mari

    SvaraRadera