Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 9 maj 2011

Vårteckensutmaning, 9 maj


Så var det dags för veckans vårteckensutmaning! Förra veckan så missade jag den, för jag hade ingen dator tillgänglig just då. Det första vårtecknet jag visar idag ser i mina ögon ut som en parningsakt mellan två fjärilar, hihi. Men vem vet...de kanske gör nåt annat (?).




Äntligen syns livstecken hos rabarbern! Rabarbern, som brukar komma upp först av alla växter, verkar vara bland de sista som stiger upp i år. Dessutom ser de ut som gröna hjärnor.



Man ser nu att rönnen är på G.



Här sitter Kitty i skogen och ser sur ut. Hon är ute nästan hela dagarna numer, kommer bara in korta stunder för att äta och gå på kattlådan (!).



Fler vårtecken finns på Humlebacken.

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg du har!!
    Skrattar när jag läser om din katt!! Jag har 3 som gör så!!! Men nu får dom hålla sig ute hela dagen så va det väl attan om dom inte ska lära sig att gå UTE!!!
    Kram fina bloggsyster!

    SvaraRadera
  2. Herlige bilder av våryre sommerfugler :-D

    Takk for lærerik kommentar på løvehale!

    SvaraRadera
  3. Här händer det grejer!
    Hahaha katter är ju bra roliga. =D
    Lustigt att du också missade förra måndan pga datastrul.. :D

    Mari

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Rabarber måste jag köpa mig! Det är så gott med paj och vaniljsås :)
    Min katt kommer nog att göra som din..
    Vi flyttar "ett stenkast" härifrån, i samma samhälle..Om några år blir det nog centrala Lund eller Malmö..naturligtvis en bostad med trädgårdstäppa, för det vill jag aldrig mera vara utan :)
    Ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fjärilar, tror aldrig jag har sett gröna förut, jättefina. Och din örtagård, så flott, valeria, kan man odla den hos dig? Då går det nog kanske här också :)

    SvaraRadera