Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 3 juni 2011

Sommartecken...?


Nu har jag haft en bloggpaus, igen. Då jag missade sista vårteckensutmaningen så kommer här lite sommartecken istället. Jag har varit i stan i ett par dagar och här verkar det som att sommaren kommit en bit längre på vägen.








...och det ser ut som att vi kommer att få blåbär. I år också!



Idag tog jag en promenad genom kyrkogården här i stan. Jag brukar göra det, titt som tätt, men jag har ingen anhörig som ligger här, på denna kyrkogård. Den är fin och såhär års är det som en explosion av färg och blommor man ser där!









8 kommentarer:

  1. Fina bilder, härligt med sommar efter flera dagar av regn och rusk. Som sagt, årets bästa tid är nu.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja ibland hinns det inte med att blogga eller ibland tar orken helt enkelt slut när man väl har tid, men så är det nog för många :) vilken vacker pensee du fotat :) o vist är det vackert på kyrkogårdag med alla sina blommor :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Fin bak....Twinkle från sin bästa sida? Just nu sitter hon och biter på det mobila bredbandet....eländiga katt:-) ses snart kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med sommar va?! :)
    Älskar alla blommor och solen som vi haft idag. :)
    Mari

    SvaraRadera
  5. Fine og fargerike blomsterbilder, og så vakkert bilde av fuglen! Nå kom jeg i sommerstemning :)

    Ha en god helg :)

    SvaraRadera
  6. Bloggpaus blir det då och då så här års eftersom det händer så mycket i trädgården som kräver omedelbara åtgärder - bladlusangrepp, t.ex.!
    Förlåt att jag inte svarat dig tidigare angående taklök. Jag är övertygad om att alla taklöksvarianter har ungefär samma läkande egenskaper som de två sorterna med beteckningen L. Har inte hittat några analyser av övriga men alla är så lika och nära besläktade arter brukar ha samma kemiska innehåll.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Riktigt härliga sommartecken. Fågelungen var ju helt ljuvlig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fina blombilder, är det en trastunge?
    Vad läckert med dina safter, ska se om jag hinner göra häggbärssaft.
    (Det kommer russvärme till helgen)

    Har försökt skriva tidigare på din blogg, men det har inte gått...

    Kram Maggan

    SvaraRadera