Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 29 september 2011

Dagens Tips


Jag vill passa på att tacka er som välkomnat mej tillbaka! Och idag kommer jag att dela med mej av ett tips som kan tyckas ganska självklart, men inte för mej....uppenbarligen.

Om man har astma ska man ta sin medicin. Har man en sjukdom så blir den inte bättre av att man låtsas som att man inte har den!

Det som började som en enkel förkylning i helgen slutade på akuten med andnöd! Dagen därpå träffade jag en läkare som faktisk lärde mej något nytt! Att gå omkring med undermedicinerad astma kan på sikt leda till KOL! Här har jag gått omkring med huvudet högt för att jag inte är rökare och alltså slipper sjukdomar som KOL. Tji fick jag. Vaccinmotståndare och ointresserad av kortison som jag varit...igår gick jag från läkaren glad i hågen, fullproppad med kortison och influensavaccin. Tacksam för att kunna andas igen! :)



Dagens tips - del 2.

Det är lätt ta sina andetag för givet. Gör inte det ;)

Huskatten goes old school. Eller new school. Eller school medicine.

Och nu till nåt roligare. Sommarminnen!


Mossa och vatten. Fint.



Muterad ringblomma.



Morgondimma över Piteälven.



Fullmåne i augusti.



Törrfuruvedagocken. Mer känd som hackspett :)



Kisse i det gröna.

7 kommentarer:

  1. JAg ville också säga Hej och välkommen tillbaks! Ha en fin kväll, kram H.

    SvaraRadera
  2. Jag är så gladast över att du kan andas....tack underbara fina dotter för att du gör just det - andas kraaaaaaaaaaaam/mamman

    SvaraRadera
  3. Så godt at du fikk medisin som hjalp deg!

    Fantastisk flott bilde av morgentåke over Piteåelven. Heldige deg som bor i så vakre omgivelser.

    God helg :)

    SvaraRadera
  4. Mmmm de är inte att leka med, andnöd är inget kul. Nu har jag inte de besvären men kan bara tänka mig att de måste vara jättehemskt. man vet ju hur de är när man är täppn i näsan och då går de ändå inte jämföra med astma.
    Vilka fina bilder du tagit, gillar den med fullmånen, piteälv är oxå snygg ja alla är fina Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka i bloggvärlden.
    Otäckt att få sådan andnöd att det blev ett besök på akuten. Hoppas att du mår bättre nu.
    Krya på dig, trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Ruggigt med andnöd men så skönt att du fick luft igen. Härligt vackra bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Heisann!

    Join me on tracking, hiking or just a simple walk on Sunday!

    Put on your walking shoes, bring with your camera and document what you see on October 9 and link to my blog!

    http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/10/bloggers-sunday-walk.html

    Bring with some friends ;:OD)

    Blir dere med?

    SvaraRadera