Leta i den här bloggen

Läser in...

lördag 8 oktober 2011

Årets första höstkrans...


...har jag gjort idag! Men den ser väldigt julig ut. Vanligtvis brukar jag plocka rönnbär och göra nåt av men i år så finns nästan inga rönnbär! Så då får man ta nåt annat som finns, jag tror att detta är hagtorn men jag är inte säker.



Nu har vi börjat vintra i örtagården. Jag har även satt en massa vårlökar, inklusive tulpaner, pärlhyacinter och krokus. Än har jag inte fått ned alla tulpaner, jag vet helt enkelt inte vart vi ska få plats med dem! Det känns som att jag planterar och planterar men lökarna tar aldrig slut.



En märklig sak som hände var att förra månaden, samtidigt som jag började plantera lökarna, hittade jag några gamla bortglömda tulpan- och pärlhyacintlökar i ett skåp. Jag gick igenom dem, klämde och försökte känna vilka det eventuellt skulle kunna vara liv i. Det var inte många, men de få som kändes levande satte jag ned i jorden bara för att se om det skulle gå. Nu har de börjat komma upp!



Så frågan är vad jag ska göra nu, om jag ska täcka över dem eller kanske gräva upp dem och ta dem till stan och se om de vill blomma i kruka??



Jag har sagt åt kissarna att nu måste de passa på att njuta av utelivet, för snart är det över!

3 kommentarer:

  1. De va en fin krans du har gjort o så söt kissen är Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Kransen var jättefin! Och vilken tur du har som har en kisse som kan dela dina upplevelser! Den verkar njuta.

    SvaraRadera
  3. Julvarning med den där kransen, men fin är den!
    Lökarna som kommit upp skulle jag nog försöka rädda, kanske slår de ut till jul?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera