Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 20 oktober 2011

Bilder från Vuotner

Förra helgen tog vi en liten tripp till Vuotner, som är en liten by utanför Arvidsjaur där min morfar vuxit upp. Vår familj har fortfarande en liten markplätt där, där det står ett par små stugor.

Den här lilla stugan har morfar byggt.




Och den här lappkåtan.



Min morfar byggde mycket när han levde och var frisk. Inklusive vardagsrumsbordet jag sitter vid just nu.

En bit av Vuotnersjön.




Vårt gamla utedass. Jag tror faktiskt att morfar byggt det också.




Eftermiddagssol över Vuotnersjön.




6 kommentarer:

  1. Oj nu längtar jag dit igen...morfar byggde alla stugorna och härbret timmrade han för hand i Norrfjärden och så fraktades det till Vuotner. Sen hjälpte Klas till att inreda och timmra upp den igen Kram/Mamma

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har mina rötter i Lauker, min mamma kommer därifrån, och där har vi vår sommarstuga... Om du ser under "Etiketter" och Stugan, det är vårt paradis.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Flotte gamle bygninger med sjel. Og vakker natur.
    Så heldig du er som kan dra dit :)

    SvaraRadera
  4. Ser vackert och fridfullt ut!
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Vildmarkstämning över bilderna - superfint hus!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Fint att få komma till "sina rötter". Det är något visst med sådant som ens släkt har byggt, och den första lilla stugan är ju jättefin. Mitt barndomshem är tyvärr sålt nu, det skulle förfallit helt annars och det ligger mitt i en liten by. Nu bor där en annan familj och det är liv där igen. Det är också byggt av mina föräldrar av skogen som de fällde för att göra plats för huset. Vilket slitsamt liv det måste varit, och med alla barnen också, vi var åtta syskon.
    Ha en fin helg, Emelie!

    SvaraRadera