Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 9 oktober 2011

Blogger' Sunday Walk



Jag fick en inbjudan till Blogger' Sunday Walk hos Vilt og Vakkert. Detta är mitt bidrag. Jag är hemma i stan nu, så det fick bli en stadspromenad. Det svåraste med sådana, tycker jag är att bestämma vart jag ska gå. Det brukar oftast sluta med att jag strosar runt på kyrkogården. Idag tyckte jag att det kunde vara kul att få se något annat.

Detta är från en park i stan.





Vet någon vad detta är för något? Är det meningen att den ska blomma nu?



Park nr 2.





Vid vattnet.



Ett konstverk vid vattnet. HavAnde heter den.





Jag passade på att plocka lite lönnlöv och nypon. Kanske blir det en till höstkrans.



När jag gått en bit och skulle vända om hemåt...gissa vart jag hamnar... På en kyrkogård! Inte samma som jag brukar gå förbi, utan en annan. Detta är stadskyrkan.





På en gravsten.

11 kommentarer:

  1. Heisann!

    Se der har du postlagt tekst og bilder.Underlig det med at en trekkes til kirkegården. Uansett ble det en liten omvei i parkene med blomster og vann. Treffende navn på statuen!
    Mia i miashage vet sikkert navnet på blomstene.
    Jeg kjenner utseendet, men ikke navnet.
    Det blir snnsynligvis invitert til en vintertur også. art is jok(k)e(n) vil gjerne det!
    Ha fine dager , takk for at du var mer.
    Fellessiden publiseres kl,. 24.00

    SvaraRadera
  2. En så fin promenad! Och fina bilder. Nästa gång kanske jag också deltar i denna fina utmaning, det är ju något som jag ändå gör. Fast ofta utan bilder. Påminn mig gärna! Kul att se var andra har promenerat!

    SvaraRadera
  3. Så fin tur du har vært på, og kjempefine bilder.
    De blå blomstene kan ligne på Kinasøte (Gentiana), men sikker er jeg ikke.
    Statuen var fantastisk fin, og vakkert navn på den.
    Nå er jeg spent på om du kommer til å lage krans. Og håper du viser den her på bloggen :)

    Takk for turen, Emelie, og ha en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  4. Underbara höstbilder!! Mys!!

    SvaraRadera
  5. Så bra att du visar bilder på parker (visste inte att de fanns så fina statyer i stan!) nu vet jag vars jag ska gå när jag kan:-) kramen/mamma

    SvaraRadera
  6. Ser ut att ha varit en härlig promenad med mycket att upptäcka.
    Kanske det är en Höstkrokus som står i knopp i stan?
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. vilken härlig promenad du fick!!Det som står i knopp är en gentiana:)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  8. Hallå
    trevligt ställe att gå, och vackra blommor, kommer Rosehip kransen bli stor!
    med hjälp av Google Översätt
    vivi from Argentina

    SvaraRadera
  9. Otroligt vackert :)
    HavAnde är väldigt vacker. Kul att det finns sådana konstverk :) I övik har vi en uppochned vänd hockeyklubba med hällristningar på... och ostkrokar av betong... vet inte vad de tänkte ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Hei igjen Emelie! Kjempeglad for at du følger med meg videre :) :) :)

    SvaraRadera
  11. Och Mia förslår en Gentiana sin-ornata höstgentiana, är den liten är det nog den. Det finns också en som är lite större,kraftigare i växten, G. septemfida, en fransgentiana, det kan ju vara den också?
    Oansett så har jag haft en trevlig vandring runt i din närmiljö :)

    SvaraRadera