Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 13 oktober 2011

Snart Halloween...

Ja snart är det dax igen. Jag har förståss suttit och funderat på vad jag ska hitta på för ofog i år för att uppmärksamma detta. Hos Martha Stewart hittade jag återigen lite idéer till dekorering av hemmet.




Här har dom kastat vita lakan över möblerna för att få till den där gamla spökhus-känslan. Det kan man också komplettera med en massa svartmålade ljusstakar och spindelnät. Spindelnät kan man antingen köpa eller göra själv, av exempelvis tunna vita strumpbyxor har jag för mej. Mitt mål är att dekorationer ska vara enkla att genomföra, billiga etc. Jag gillar idén med vita lakan, eftersom att jag har två vita, långhåriga kissar hemma :) Om man dessutom skiter i att städa i några veckor så får man även ett tjockt dammlaget - riktigt autentiskt ;)






I år ska jag göra lyktor av rovor. Dels för att det var föregångaren till Jack'o'Lanterns med pumpor, men också för att pumpor är hårda, tunga och ofta dyra.




Ifjol skrev jag ett litet inlägg om Halloween/Samhain/Alla Helgons och min syn på det hela. Jag hade tänkt länka till det inlägget, jag skrev det den 1:a oktober, men blogger vill inte det. Så jag ger upp, jag tänker inte bråka. Jag har bättre saker för mej idag :)

Ha en fin dag alla!

5 kommentarer:

  1. Härligt att du letar inspiration för helgen:)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Fina dekorationer till halloween! Mycket bättre än de plastiga som man kan köpa i affär. Dammlagret kan jag tänka mig att dekorera med ;)

    SvaraRadera
  3. Her var det mange gode ideer, og jeg syntes lysene var stilige :)

    Kjempefint innlegg du skrev i fjor om halloween, jeg fant frem til det jeg, og leste det.

    Nå gleder meg til å følge halloween-forberedelsene dine :)

    SvaraRadera
  4. Häftigt med att pynta till hallowen :) men har inte riktigt den energin att göra det hemma, men på jobbet brukar vi speksa till det :) vi gjorde spindelnät av raka pinnar som vi sen snörde svart tråd runt runt o hängde upp i taket med spindlar i :) fast de hängde kvar efter hallowen oxå o vi hade "snöflingor" och rödhakar som hängde i det sen till vintern. Kram Suss

    SvaraRadera