Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 10 november 2011

I år vill jag ha is!

Jag börjar med att be om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, de här bilderna är tagna ur tidningar som jag tagit med kameran medan jag låg i sängen och läste!

I år vill jag göra islyktor och isdekorationer! Synd bara att det fortfarande är så varmt och jag hoppas verkligen att vi får minus till december. Ifjol vid denna tid hade den första snön kommit - och den kom för att stanna.

Den första bilden är tagen ur 101 Nya Idéer, julnumret. En tulpan som blommar hela vintern! (Eller åtminstone tills det börjar töa.)




I år kom det inga rönnbär, men det är ju bara fantasin som sätter gränserna för vad man kan sätta i en islykta! Den här bilden kommer från fjolårets julnummer av 101 Nya Idéer.

4 kommentarer:

  1. Så fina lyktor! Jag hoppas oxå på snö och kallt snart! Är det vinter så ska det va det på riktigt oxå..Vill göra snöbollslyktor med barnen : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Ja det skulle jag också vilja ha, islyktor, snö och lite kallare :)
    ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  3. Så snygg dekoration de blir :) kram suss

    SvaraRadera
  4. Jeg har faktisk tenkt akkurat det samme, Emelie. Tenkte å fryse inn de siste ringblomstene og sette dem frem som pynt på gårdsplassen til vintersolverv.

    Kjempefine isdekorasjoner på bildene, rognebær var jo en god ide :)

    SvaraRadera