Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 2 december 2011

Blooming Friday - Månbelyst



Något som ofta ser månens sken är jag och ibland även min kameralins. Dels för att jag tycker om att iaktta månen men också för att jag sällan tar mej ut före skymning såhär års.







Silver, vita blommor och ljus är något som jag associerar med månsken. Kring jul har det blivit något av ett tema hos mej. Jag dekorerar gärna med silverkulor, vita julblommor och ljus i överflöd. Det mesta julpynt jag har tänkt ha i år har jag fått på plats förutom några få saker.







Fler bidrag finns som vanligt hos Roses and Stuff.
Så småningom tänker jag att jag ska ta mej tid och ork att lägga ut mer jul-relaterade inlägg...

16 kommentarer:

  1. Fin färgskala! Att fånga månen är inte lätt, har ännu inte lyckats...
    Nu gäller det att hålla ut i mörkret, det är mindre än tre veckor till vintersolståndet, eller hur!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du visar.
    Månen är otroligt vacker när man lyckas fånga den på bild.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Det var ju väldigt fina bilder du visar, och än behöver vi inte mer julän så :) Månen och molnen i tredje bilden är så vackra,så!
    Ha en skön andra advent!

    SvaraRadera
  4. Så många fina månbilder du visar! Och vackra julpynt!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Fina månbilder! Det som är så svårt att fota ... I år ska jag också satsa på åtminstone vita blommor fast julgransprydnaderna får vara mest röda som de är.
    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder...jag älskar månen och brukar också fotografera den.
    Önskar dig en fin 2 advent.
    Kram / Rozie

    SvaraRadera
  7. Så fine bilder du har tatt av månen. Vakkert!
    Og så fint du har pyntet til jul, veldig stilig med pynt i hvitt og sølv, og juletreet var flott.
    Ønsker deg fortsatt trivelig helg og en god 2. advent :)

    SvaraRadera
  8. Hej, Emelie! Vilka fina månbilder du har tagit! :) Ha en fortsatt trevlig adventshelg! :) Mia

    SvaraRadera
  9. Din tredje nattbild var ju helt underbar!
    Och julbilderna får ju julkänslan att hoppa till..
    mvh Mia

    SvaraRadera
  10. Heisann!

    Det høres vakkert ut, sølv og hvitt.
    Håper du har det bra og at det snart blir hvitt ute også. Svart asfalt og mørk himmel har vi hatt altfor lenge nå. Ønsker deg fin adventsuke ;:OD)

    SvaraRadera
  11. PS Har du vært inne på denne siden noen gang: http://thegreengardengate.blogspot.com/2011/11/advent-decorations-in-natural-signs.html

    Sjekk den ut- du vil like den!

    DS

    SvaraRadera
  12. Väldigt vackra månbilder, och den som är så svår att fånga med kameran tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Suck...så fina bilder både på månen och dina fina julgranisar! kram mamman

    SvaraRadera
  14. Så vackert, älskar himlabilder.
    Så fint med silver till jul, ska jula till det hemma till helgen.

    Kram Maggan
    Vindsromantik

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra månbilder :) fin liten julgran mm kram Suss

    SvaraRadera
  16. Månen är fascinerande! -Stämningsfulla bilder!

    SvaraRadera