Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 9 december 2011

Blooming Friday - Upp och ned


Dessa snubbar, som vi delade balkong med i Thailand, tyckte om att sova upp och ned - på dagtid. På natten flög de omkring och åt persikor för att sedan dumpa kärnor på vårat golv.



En grej som jag såg i några tidningar ifjol är att hänga julgranen upp och ned. I år hade Buketten i stan hakat på detta...jag har för mej att de hade så ifjol också.





När jag kom ut ur Buketten så lade jag märke till att på andra sidan gatan hängde det "granar" upp och ned efter en hel byggnad.



Fler bidrag finns hos rosorochris.blogspot.com. (Blogger vill inte göra länkar åt mej idag)

16 kommentarer:

  1. Vilken annorlunda och kul ide.
    Hänga julgranarna upp och ner som dekoration.
    .
    Jag har bara sett att det hänger granar upp och ner innan de brukar tas in till jul.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ikea hade upp och ner vända små granar. Såg på TV, Trädgårdsfredag, att man kunde hänga tomater upp och ner i kruka.

    SvaraRadera
  3. Vad annorlunda med upp o ner granar. Snyggt!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Detta var nåt som väcker uppmärksamhet : ) Kanske inte så praktiskt hemma, men så här på stan kan det ju va en kul grej!
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Kul idé det där med de upp och nedvända granarna, får kolla på dem nästa gång vi är i Pite.
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  6. Granen upp och ner är riktigt retro.
    Det gjorde man här i norden på 1400-talet, en nymodighet från Tyskland. Kul,kul.
    Ha en mysig helg.

    SvaraRadera
  7. Rätt kul ide med julgranen.....men den stackaren får väl inget vatten..
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. jag grubblade på samma, hur vattnar man den:)Hmm jag har missat att se de hängande utanför Jowa:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Kul idé! Annorlunda..
    Ha en härlig helg
    Kram Lily

    SvaraRadera
  10. Granarna som hänger upp och ner var jammen dekorativa, stilig idé :)

    SvaraRadera
  11. Men det var ju faktiskt ursnyggt! Att hänga granen upp och ner! Har hört att de gör så i Holland... Mycket kul tolkning:)
    Ha en skön tredje advent,
    Charlotta

    SvaraRadera
  12. Har aldri sett graner opp-ned før, men det var jo dekorativt :)

    SvaraRadera
  13. Hej, här kommer jag och stör men jag vill bara berätta en sak och hoppas att du lyssnar.
    Jag heter Evelina och har volontärarbetat åt ett katthem i 2 år.
    Nu har jag även nominerat detta katthem i en tävling hos Serla.
    Tävlingen handlar om att man ska nominera "goda gärningar" och första pris är 50'000 kr.
    Katthemmet som jag har nominerat räddar hemlösa katter, de arbetar ideellt och kattmat, veterinärvård m.m. blir betald av gåvor från givmilda människor.

    Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att katthemmet vinner tävlingen eftersom resurser är grunden till att katthemmet ska kunna fortsätta rädda katter. Men för att de ska vinna så måste de få flest antal röster. Det är då jag känner att det minsta jag kan göra är att informera andra och kanske kanske får katthemmet ihop tillräckligt med röster.

    Skulle du vilja vara med och hjälpa till? Det tar bara en minut att rösta men det betyder så mycket!
    Just nu är det otroligt jämnt, så varje röst räknas.

    Här är länken till röstningen:

    http://campaign.serla.com/localgood_se/?page=ehdotus&kuva=100&order=tykatyimmat&sivu=1


    Om du vill veta mer så kan du gå in på min blogg och kolla. Bara att höra av dig via bloggen om du har frågor.
    Röstningen avslutas den 15 december.

    Ha en fortsatt trevlig dag,
    Mvh Evelina

    SvaraRadera
  14. Kul med granarna som hänger upp och ner. Kanske något att ta efter om granen är för vid nertill :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Kul idé som jag inte har sett tidigare!

    SvaraRadera
  16. Det var en kul ide och snyggt var det med:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera