Leta i den här bloggen

Läser in...

tisdag 27 december 2011

God Fortsättning & En Massa Tomtar

Jag hoppas att ni alla haft en jättefin jul! Det har jag haft. Dagarna kring jul är ju hektiska men roliga, så det har inte blivit mycket tid över för bloggandet. Men nu har jag haft tre dagar till att ta igen mej efter allt det roliga.



Jag tänkte visa några bilder, och skriva nån rad om våran julafton. Julaftonsmorgonen började lugnt och fridfullt. Vi satt i sängen (jag&gubben) och surrade, surfade på vår laptop, åt frukost och öppnade en morgonklapp. Tills vi (=jag) inser att det har gått några timmar, en del julklappsetiketter är oskrivna och jag vet inte vad jag ska ha på mej, etc. Så trots att dagen började så lugnt så springer jag ändå omkring som en yr höna innan vi ska åka iväg till mina föräldrar. Det har väl blivit en tradition det med, att på julafton ska jag springa som en yr höna.

Vi lyckades till slut packa ihop alla julklappar och även oss själva och våra katter. (På julen tar vi med oss kissarna.) Julklapparna fick flytta till en annan julgran.





En annan tradition är att på julafton brukar katterna få varsin rosett runt halsen. Den tar de av sej efter ca 15 minuter.



När vi hade sett Kalle Anka och ätit julmat så hände något som inte hänt på många år... Det kom en tomte!



Som katten tyckte var mycket intressant...



Det här är en annan tomte...



När Karl Bertil hade varit så var vi ganska trötta, allihopa. Här ligger 3 st utslagna...



Vi har haft en jättefin jul, och fått superfina julklappar! Nu blir det till att gömma sej i skogen ett tag... :)

9 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig (er) oxå! :)
    Gudars var sött när sötkissen tittar på tomten :D underbar bild!!
    (haha vad lyxigt med två tomtar ;))
    kramar

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Fina traditioner ni har : ) Och visst är det skönt att allt lugnar ner sig efter julen igen!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig jul ni haft. Katterna är ju underbara!
    God fortsättning

    SvaraRadera
  4. Hej där i skogen! Vilka häftiga julaftonstraditioner ni har! Här brakade det loss på juldagen med kalkonmiddag för hela klanen, 16 pers. Stressigt värre, men väldigt roligt.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Ser ut som om kissen och tomten har kontakt :) vilken kanonbra bild Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Härliga tomtar - om än lite trötta :-)
    Gott slut och Gott Nytt År!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Fortsatt god jul til deg også, Emelie :)
    Du har nok vært veldig snill i år siden det kom to julenisser på besøk!!
    Herlige bilder av katten og nissen :)

    SvaraRadera
  8. Oj två tomtar?
    Ha ett gott slut och ett suveränt nytt år önskar jag dig!!Så träffs vi nästa år:)

    SvaraRadera
  9. Kan bara hålla med -vi har haft en superfin jul...och en härlig vecka i stugan! Måste bara tacka för den finaste av alla jul-klappar jag fått (du vet vilken jag menar!) kram

    SvaraRadera