Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 13 februari 2012

Är det vår snart??

Nu börjar jag vara riktigt leds på vintern.

Och att flytta. I skrivandets stund sitter jag i vardagsrummet i ett hav av kartonger med saker som ska sorteras. Eller, det kanske var en överdrift, när jag tittar efter så ser jag att det är "bara" 2 kartonger, en ikea-kasse och en korg. Och så finns det kvar nån kartong i hallen, någon i köket och någon i sovrummet. I vilket fall som helst känns det som att det aldrig tar slut.



Något som däremot är roligt är att nu kan jag handla blommor igen! Det har jag inte gjort sen i julas eftersom att "vi ska ju ändå flytta"!



Så snart jag får lite tid och ork ska jag sätta igång med frösådderna, hade jag tänkt. En sak som jag lagt märke till, som verkar lovande inför kommande säsong, är att vi alltid har några grader varmare på balkongen än vad det är ute. Trots att den inte är inglasad. Däremot är den väldigt skyddad. När det varit -2 ute har det varit +4 på balkongen, och när det varit +2 ute har det varit +8 på balkongen! Det ska bli så roligt att få börja plantera där ute, och det gör att jag bara längtar ännu mer till våren!

Här på bloggen har jag ju en countdown banner som säger hur länge det är kvar till våren. Den utgår då ifrån hur många dagar det är kvar till vårdagjämningen. Huruvida det är vår här uppe då kan man ju diskutera...snarare vårvinter. Men men...man kan ju låtsas...



Förövrigt har gubben börjat blogga, han med! Där berättar han främst om sitt liv som låtskrivare, I väntan på nästa singel heter bloggen.

14 kommentarer:

  1. Lycka till i nya hemmet! Det blir nog bra när ni väl har fått allt på plats. Och så kul med en så skyddad balkong, där kan man ju odla hur mycket som helst! Och lycka till med "gubbens" blogg också!
    Leena

    SvaraRadera
  2. PS. Det är fel på länken till hans blogg.

    SvaraRadera
  3. Ni har inte så rodat Emme!!Jag tycker ni hunnit långt i ert nya fina hem:)
    Ha en underbar Alla hjärtans dag!!

    SvaraRadera
  4. Igår kändes det som om våren hade gjort sitt inträde. Solen lyste från en klarblå himmel och luften var fylld av vårens dofter. Men idag är det gråmulet och det snöar. Vinden är bister. Men man har ju något trevligt att se fram emot trots allt. Våren kommer ...
    Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag

    SvaraRadera
  5. Heisann!

    Vi møter våren på lørdag! Å, som det skal bli godt sjøl om vinteren har vært mildere enn i fjor.
    Jeg har ikke tid til å tenke på å så frø. Det får bli med de gamle plantene for det meste denne sommeren.
    Ville bare stikke innom litt raskt for å ønske deg en vidunderlig Valentines Kveld ;:OD)
    Tenk nå er sikkert kartonger, esker, kurver og bager tømt!!!
    ♥lig hilsen Bjørg Nina

    SvaraRadera
  6. Glömde en sak att skriva som jag tänkte på vid min tidigare kommentar...Underbara blomsterbilder ♥ Ha det gott och fortsatt trevlig kväll och morgondag

    SvaraRadera
  7. Ja nu är vi många som väntar på att få vår så man kan ut och fixa :) Vad kul att din "gubbe" börjat blogga Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jeg kjenner at jeg også venter på våren selv om den ikke kommer riktig enda, men den virker jo ikke så langt borte heller pga den milde vinteren.

    Skjønne vårblomster i herlige farger på bildene :) Trivelig med litt vårpynt. Lykke til i den nye leiligheten, håper dere er kommet i orden.
    Så fint med den lune bakongen, gleder meg til å se hva du skal dyrke etterhvert :)

    SvaraRadera
  9. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    De tråkigaste sakerna lämnas till slutet, och de själ så mycket energi.
    Jag har inte läst vart ni ska flytta, måste kolla bloggen...

    Grattis till mannen, och välkommen till blogglandia.

    Har jobbat i dag, men skulle ha varit hemma en dag till, tills jag börjat kunna äta igen, var så slut på eftm.
    Men i morgon är det bra igen.

    Önskar dej en underbar heölg
    Kram MAggan

    SvaraRadera
  10. Den där balkongen låter helt perfekt!! Kan tro det kommer att bli många fina vårkvällar där.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Äntligeeeeen! I dag är det över - nu är det snart vår och den gamla lägenheten är historia, förutom de krukor som du har kvar på gammelbalkongen! Så härligt det kommer att bli framöver, när vi kan sitta på balkongen och dricka kaffe och titta på alla dina växter och blommor:-) kraam/mamma

    SvaraRadera
  12. Takdropp och plusgrader... det känns verkligen som vår :)

    Du är utmanad på min blogg. Helt frivilligt, så du måste inte anta den :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  13. Jag längtar också till våren, till den riktiga våren, när varma vårvindar får snön att försvinna.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  14. Kul när man kan börja handla blommor igen :-)
    Och vilken fördel att det är varmare på balkongen...
    Jo, jag tror nog också att våren inte riktigt är här ännu, eller ens är här vid vårdagjämningen... men den kommer!!!

    SvaraRadera