Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 29 februari 2012

Utmaning 2012

En utmaning jag fått av Korpöga! :)

Nu är det 2012 och utmaningen är att svara på 12 frågor om dig själv.
Och sedan skicka utmaningen till 6 vänner.


1. Ditt namn och/eller ditt/dina användar namn.


Emelie Viklund Hermansson, Huskatten Emelie, TwinkleTwinkle


2. Ditt stjärntecken.

Våg


3. Vad ville du bli när du var liten?

Sångerska eller häst (jag ville inte arbeta med hästar - jag ville vara en) eller Maja Gräddnos.


4. Favoritmusik.

Tori Amos, Ani DiFranco, Kate Bush, Charlotte Martin, Florence + the Machine, Kate Rusby, Loreena McKennitt m. fl. Jag har ofta reflekterat över det faktum att min musiksmak är väldigt kvinnodominerad, jag vet inte varför det är så, det bara är. Det finns bara en manlig låtskrivare som jag lyssnar lika mycket på som dessa kvinnor och det är min man!




5. Din favorit bok.

Det är svårt att endast nämna en, för olika böcker kan ju ha olika funktioner. De böcker jag läst flest gånger är ju Karen Kingston's "Rensa i röran med Feng Shui", Eckhart Tolle's "En ny Jord" samt Janne Hallqvist's "Örtapoteket" (den hade jag ju i princip hunnit läsa flera gånger innan den ens gavs ut som bok!).
Under en tid var jag som besatt av Jean M Auel's bokserie, och jag var så orolig att hon inte skulle hinna slutföra serien innan hon dog, för hon är ju rätt så gammal. Nu har sista boken kommit ut, men jag är tjurig och väntar på pocketversionen. Jag tror inte att mina klena handleder orkar med en sådan tegelsten som den boken faktiskt är!


6. Hur ser den bästa lördagskvällen ut.

Tillsammans med gubben och kissarna i soffan med täcke, något gott att äta och Supernatural!




7. Vad är du rädd för?

Det mesta. Att det ska börja brinna eller att det ska hända något med katterna eller min familj, exempelvis.


8. Favorit citat.

Insanity is doing the same thing, over and over again, but expecting different results.


9. Vad gör du för att fördriva tid.

Behövs inte, tiden går ändå, oavsett om man vill det eller ej.


10. Berätta en hemlighet om dig själv.

Det här är ju något av en paradox, för ingenting jag någonsin skulle skriva här på bloggen skulle kunna passa in i kategorin "hemligheter". Möjligen skulle jag kunna skriva om något som få vet om eller något som jag kanske är mindre stolt över...

Något som jag är mindre stolt över: Jag har "skolkat" från högskoleprovet två gånger i mitt liv.


11. Beskriv dig själv med 3 ord.


Aspig, intelligent och (inte alltid så) ödmjuk! Haha!


12. Bild på dig själv eller en bild som symboliserar vem du är.



Från vårt bröllop, som ägde rum ca fem steg från örtagården. Och allting var verkligen jag.

Här kommer en till bild, från mycket längre tillbaka. Jag tror jag var ca 3-4 år gammal. Men man kan tydligt se att jag inte förändrats särskilt mycket... :)





Det var det om det! Jag väljer att endast skicka utmaningen vidare till en blogg, nämligen I väntan på nästa singel!

4 kommentarer:

  1. Tack för att du antog utmaningen och bjöd på dig själv, mycket roligt att få läsa :) otroligt vackra bilder må jag säga, blomstergudinna! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och intressant läsning.
    Ha det gott! =)

    SvaraRadera
  3. Så søt du var på det siste bildet :) Og så vakkert bryllupsbilde av deg.
    Morsomt å lese dine 12 svar!
    Ha det godt :)

    SvaraRadera
  4. Vackraste bruden och flickan i världen...jag är inte ett dugg partisk:-) Minns det som igår när du satt på trappen till ett av uthusen på tomten! Du var alltid så lycklig när du fick din krans till midsommar! (även om en del konkurerade om att få bära din krans haha) kram mamman

    SvaraRadera