Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 15 mars 2012

Det snurrade om...

...i huvudet. Det var inatt det hände. Jag fick för mej att jag ville så mer perenner. Så jag frågade min man om jag fick köpa några frön till. Han sa ja, så då är det ju han som bär ansvaret. Delvis :)

Som jag nämnt tidigare så har jag ju fullt med frösådder, redan som det är. Men...finns det hjärterum så finns det stjärterum :) Sen så ska nog dessa stratifieras, och några kan sås utomhus. Bilderna är lånade från Impecta.

Myskmandra, den väldoftande marktäckaren som behåller sin doft när man torkar den.



Vallört, en av de intressantaste medicinalväxterna vi har här i landet.



Blodörten är precis som Kitty. Liten, vit och gullig!



Björnrot. Cool, anspråkslös och går att äta. Vad mer kan man begära?



Backsippa. En fridlyst liten sak.

3 kommentarer:

  1. Fina perenner, jag skulle nog kunna tänka mig alla ... fast nu får jag hejda mig, har också mycket frön på gång och även om jag har rätt mycket plats så ska de ju omskolas, vattnas och ha ljus. Men det är härligt med egensådda perenner, bland mina som jag sått i år är stockrosor och en hög malva. Ska stå i en rabatt som ska göras intill en pergola som ska byggas ... många ska där ... Hoppas vi hinner i sommar.
    Ha det gott! /Leena

    SvaraRadera
  2. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Har två av dem, björnrot och backsippan.
    Björnrote luktar anis (om jag inte mins fel) men jag vet inte vilken mat jag ska krydda, kanske en bönsallad med vitvinsvinäger/olja/svartpeppar/salt, vad tror du?

    I morgon åker vi till Piteå Havsbad, sover över, äter hotellfrukost, det bästa jag vet.

    Vad bra att du tog bort...

    Önskar dej en underbar helg
    Kram MAggan

    SvaraRadera
  3. Att så perenner är inte svårare än att så anueller. O du inte får upp björnroten så tror ag säkert det finns en bit åt dig här:)
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera