Leta i den här bloggen

Läser in...

måndag 12 mars 2012

Vårteckensutmaning 2012

Jag bestämde mej precis för att hoppa på årets vårteckensutmaning, som Humlebacken håller i. (För mer info, se bildlänken i höger spalt.)

Jag vet inte om detta egentligen är ett vårtecken, eller bara galenskap...men jag har precis planterat ett par minipenséer på balkongen! Observera att jag bor i Norrbotten... Vi har haft plusgrader på dagarna, men på kvällarna och nätterna har vi minus.



Det verkar som om våren är på väg lite tidigare i år, vi har fortfarande mycket snö kvar men vi har nyligen haft både snöbyar, spöregn, solsken och blåst. Det känns redan som aprilväder. Och under sådana förutsättningar brukar ju snön fara fort.

Vi kan ju hoppas.

8 kommentarer:

  1. JAG ÄR OCKSÅ SUGEN PÅ ATT KÖPA LITE VÅRBLOMMOR NU, BARA JAG BLIR KÖRKLAR NÅGON GÅNG.
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Lite galenskap hör väl våren till? Väldigt söta år de, hoppas inte en plötslig isvind knäcker dem!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Men det är klart, man ska hjälpa våren lite på traven! Och jag tror nog att de klarar även om det blir lite kallare, bara det är någotsånär lä. Vi har en självsådd liten pensé på garageinfarten, den blommar nu ... den växer i stenar, fattar inte var den kan rota sig ens. Vi hade en kruka med penséer där för något år sedan och efter det har vi fått små plantor bland stenarna. De flesta har jag flyttat till bättre platser men denna lilla stackare har blivit kvar. De andra som har ordentligt med jord har inte visat några livstecken ännu ... Penséer är så söta, och allra sötast är de med små blommor.
    Ha det gott!
    Leena

    SvaraRadera
  4. Klart du ska hjälpa VÅREN.. Det är så skojigt att följa Humlebackens lista o se hur det ser ut på olika håll
    Vårkram fr. Skåne
    Ninne

    SvaraRadera
  5. Kul att du är med i år igen...
    Penseer är så tåliga, måste köpa mej några krukor. Förra året stod de ända till hösten, bara man plockar av de vissna blommorna, så de inte går i frö.
    Vi ska till Lauker i påsk, vi får se om det är någon snö då.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Klart du måste testa med lite penséer, skulle det bli riktigt kallt kan du ju alltid plocka in dem.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt med penséer! Säger som Elin här ovan, plocka in dom på natten :)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Lite farligt måste man ju leva...klart man kan ha penseer....=)

    Kul att du hittade till mig !
    Varmt välkommen fler gånger...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera