Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 17 juni 2012

Våren slutar om 3 dagar

Har återigen haft en låång bloggpaus. Det blir så ibland, när orken och tiden är begränsad så prioriterar jag annat. Men jag kan meddela att vi inte längre har någon snö! :) Hos oss har sommaren precis börjat och precis som jag misstänkte så är balkongen så fullpackad med plantor att man knappt tar sej ut. Det är ungefär som en plantskola i miniatyr. En del saker väntar fortfarande på sin slutgiltiga omplantering, andra är klara och en del saker väntar på att få åka iväg till stugan. Och så har jag en hel del frösådder ute också. På bilden ovan ser vi årets första paprika! Jag skulle kunna säga att det är min första paprika över huvudtaget, för det är första gången jag sår paprika. Har bara odlat chili innan. Jag gjorde ett impulsköp för ett par veckor sedan. Jag köpte en vinplanta! En rieslingdruva var det. (Det var första gången som jag kom hem med en bärsort som min man kände till haha!) Det kommer att bli mycket spännande att se om vi får nån druva. När jag köpte den frågade jag om de visste någon som lyckats odla en sån här druva här uppe, men de visste ingen som ens testat. Här ligger katten och myser bredvid vinet. Förövrigt förstår jag inte vad som händer med blogger. Varför får jag inte mellanrum mellan text och bild, eller mellan bild och bild?? Det var bättre förr!

5 kommentarer:

  1. Så härligt du verkar ha det på balkongen!! Och så sötaste katten är med! Mys!!

    SvaraRadera
  2. Ja, du var borta från blogosfären länge! Jag började undra lite, kul att se att allt är väl! Vad är det för paprikasort? Jag sådde också men de lyckades inte alls, de stannade i växten helt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Koselig å se deg tilbake på bloggen, Emelie, og jeg håper du har hatt det fint i mellomtiden :)
    (Jeg blogger litt i rykk og napp jeg også for tiden. Man får bare ta det som det kommer).

    Så fint du har det på balkongen, en jungel av planter er da bare sjarmerende. Lykke til med vindrueplanten din, vi må få høre hvordan det går med den videre. Og paprikaen ser flott ut.

    Ha en fin sommer :)

    SvaraRadera
  4. Ja men det var roligt att du fick till ett inlägg:-) och att snyggTwinkle fick vara med! kram

    SvaraRadera
  5. Fina bilder, och kul att du är tillbaka. Jag har saknat dig! =)

    Blogger strular för det mesta. Nu när jag skriver inlägg så händer det ofta att jag får vitt bakom textraderna, trots att bakgrunden är halvt genomskinlig för att släppa fram den turkosa tonen. Det ser inte bra ut med dessa vita ränder under texten. Då måste jag gå in i redigeraläget på inlägget och välja html, byta ut delar i textraderna, och byter orden "white" mot "clear".

    Tar en extra massa tid och är irriterande. Blogger har många felbuggar just nu. Hoppas det ger sig.

    Ha det gott och trevlig midsommar!

    SvaraRadera