Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 23 september 2012

"Maskinerna kommer vakna upp och ta över samhället"

 För 7 år sedan studerade jag psykologi på LTU och läste bland annat en kurs i kognitiv psykologi. En klasskamrat ställde frågan "varför behöver man kunna sånt här?". "Det är bra att veta hur människan fungerar om man exempelvis ska bygga en robot", svarade vår lärare. Jag fick senare höra att denna lärare byggt sin egen hund. Och tekniken går framåt. Idag läste jag denna artikel på msn:

"Maskinerna kommer vakna upp och ta över samhället"

 Vår framtids robotar kommer alltså att vakna upp och inte bara utveckla ett eget medvetande, utan även börja manipulera oss människor. Men den intressanta frågan är, kommer de att kunna sjunga??

Maskinen John Henry, i Terminator: The Sarah Connor Chronicles, sjunger "Donald where's your trousers?". Jag har sjungit på denna låt varenda dag sen senast jag såg det avsnittet.


John Henry har definitivt lyckats manipulera mitt medvetande. Jag kan inte förstå varför de lade ner denna serie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar