Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdagen den 17:e oktober 2012

Första snön / The first snow + Halloween TV :)


Idag kom första snön! Det känns tidigt, men förrförra vintern kom den vid samma tid.

Today we had our first snowfall! It felt early, but 2 years ago it came around the same time. 








Nu känns det som att jag håller på att bli sjuk...vilket innebär en hel del tid framför TV:n! Här är lite av vad jag sett hittills... 

Now I think I'm coming down with something...which basically means lots of TV!




 


Bedlam is a TV-show that I didn't know about until yesterday, when my husband decided we'd watch it. It was spooky! And the next time I wake up screaming in the middle of the night (like I sometimes do when I dream about ghosts) it will be his fault! ;) 

Halloween isn't Halloween without Tim Burton. Dark Shadows is one of his latest, very entertaining, movies. We watched it a few days ago.

Agatha Cristie's Poirot Hallowe'en party is really charming, if you like that kind of British crime dramas.


Bedlam är en TV-serie som jag inte visste fanns, förrän min man tog hem den igår. Den var riktigt spökig! Nästa gång jag drömmer mardrömmar om spöken och skriker mitt i natten så är det alltså hans fel ;)

Ingen Halloween utan Tim Burton! Dark Shadows, som vi såg för några dagar sedan, är en av hans senaste.

Agatha Cristie's Poirot Hallowe'en party är riktigt mysig, om man gillar den typen av brittiska deckare, som jag gör :)





6 kommentarer:

  1. Så tidigt med snö redan..vintern blir lång!
    Krya på dig!!
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Bedlam ser spännande ut får kolla om jag hittar den :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Nu har du snöat in dig totalt, både i vädret och spökhistorier! :) Bra tips i alla fall, jag gillar den typen av serier/filmer (i måttliga mängder ...) och ska kolla lite på Bedlam. Och snö känns ju absolut för tidigt men så är det ju inte om man tittar på tidigare år.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Snö är vackert, men det är ännu för tidigt
    Kramelikramkram ♥

    SvaraRadera
  5. Vinter igen... törs man hoppas på blida?
    Men som du säger, nu får man vara inne och hitta på något kul.
    Själv sitter jag och skriver ett lite spökigt inlägg till bloggen som jag skall posta om några dagar.
    Ha det bra.

    SvaraRadera