Leta i den här bloggen

Läser in...

fredag 14 december 2012

Lussemys!



Dagen började med att min man kom och väckte mej med tända ljus, kaffe, smörgås och kaneltryffel på sängen! Och lucia-sången förståss. Efter i tåget kom två katter smygandes. Sedan tittade vi på luciatåget på TV.

Men firandet slutade inte där. På eftermiddagen fick vi förmånen att komma och titta på Källbogårdens luciatåg, det vill säga mormors luciatåg!

 

Tyvärr syns inte mormor på bilden, hon satt bakom en gubbe.


Här kommer några smällkarameller!




3 kommentarer:

  1. Vilken mysig luciamorgon du fick! Och det är nog första gången som jag ser luciatåg med äldre personer men varför inte, de uppskattar det säkert, och även andra som bara ser det. Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig man du har!
    Gamlingar som lussar - strålande idé!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Det var ett fantastiskt fint luciatåg! Jag hoppas att jag kan få komma på ett liknande boende när jag blir äldre....sjunga i kör och pyssla på med allt möjligt! Underbar personal som engagerar sig! Tack för att ni kom och delade luciafirandet med mormor och mig!/ kram mamman

    SvaraRadera