Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 16 januari 2013

Årets tomater


Nu är jag klar med årets tomatfrö-beställningar! Jag har faktiskt ropat in samtliga på tradera, för jag kunde inte hitta en enda fröfirma som sålde just de sorter jag ville ha på ett och samma ställe. Här är de utvalda, fokus ligger på att de ska klara pissväder och hinna mogna innan sommern är slut. En är rysk och köldtålig, en är liten och kräver mindre sol, och en ska reta grannarna! Dessa sorter är alla nya för mej, jag har inte testat dem tidigare...

Siberian

 "Not to be confused with the 'Siberia' variety, Siberian produces premium quality tomatoes with ripening as early as 55 days! Fruits grow to 3-5oz and are borne in clusters. The juicy fruits have a delicious flavor roundly considered one of the best of the early types and cut above Siberia. Unlike most tomatoes this variety sets fruits in cool weather, even at just a few degrees above freezing! Determinate. 55-58 days." Text från tradewindsfruitstore.com.

Sub Arctic Plenty


"42 days. Lycopersicon esculentum. Plant produces good yields of 4 oz red tomatoes. One of the World’s Earliest Tomatoes. Suitable for northern regions where season is short. Also suitable for southern region where you can harvest the crops before insect and disease becomes a problem. A variety from Canada. Determinate." Text från Reimer Seeds.

"As its name suggests, this will set fruit even in an unfavourable season when the weather stays cool after planting out. Masses of early, large, cherry-size fruits ripen quickly on the plant. Upset your neighbours and have the first outdoor tomatoes ready to pick! Determinate." Text från www.mr-fothergills.co.uk.

(Jag tyckte det var fantastiskt kul att det stod att den skulle reta grannarna!)

Yellow Canary


"The yellow canary tomato is a good choice if you have limited space, such as an apartment balcony or small yard. The plant is a determinate dwarf variety, so you can grow the yellow canary in a pot as small as 7 inches (= 18 cm, min anm.) or a hanging basket and expect to harvest 1-ounce tomatoes within 55 days of planting. The flavor of this snack-size tomato is "quite tasty," according to Tomato Growers.com. The yellow canary can tolerate lower light levels than the bright sun requirement that many other types of tomatoes have." Text från gardenguides.com.

Sweet n neat

48 days
10 inches tall, 8 inches wide
Compact determinate
"Sweet ‘n’ Neat is the perfect pick for balconies or other extra-small garden spaces. You can even try growing it in a sunny windowsill. The prolific plant sets fruit in grape-like clusters. Its narrow spread means it can fit in smaller containers than any other tomato we offer. Plant 1 per 10-inch container (= 25 cm, min anm.) or plant 2 or more in a larger container". Text och bild från bonnieplants.com.

5 kommentarer:

  1. Spännande att se hur de blir. Får läsa dina recensioner sedan, och om de blir goda så kan jag nog tänka mig någon av dem till nästa sommar. Denna sommar är redan klar vad gäller tomatfröer, vill inte prova för många sorter för jag har även andra växter som har inte funnits hos oss tidigare.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Idel okända för mig men de låter spännande! Hoppas att du lägger ut små rapporter och smakkommentarer så småningom!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Hoppas att skörden blir god för dig! =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mange spennende tomat-sorter, gleder meg til å høre hvordan det går. Lykke til med sådd og dyrking :)

    SvaraRadera
  5. Jaha då får vi vänta och se om Magnus blir upprörd:-) Ska bli mycket spännande att se hur mycket tomater det blir detta år! kram/Mamman

    SvaraRadera