Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 27 februari 2013

Märkliga saker...



Det senase dygnet har varit lite märkligt hemma hos oss. Igår var det fullmåne - riktigt fint! Men när gubben och jag skulle gå och lägga oss hörde vi något märkligt. Från sovrumsfönstret hörde vi ett klart och tydligt "aaoooooooo", ungefär som en ylande varg! Det var definitivt på riktigt (inte i mitt huvud alltså), för Tony hörde det också! Vi bor mitt i stan och det var ingen på gatan. Sedan var det tyst. Spooky...

 

Imorse ringde en journalist från Expressen som läst mitt blogginlägg om blåbär från 2010. De ska skriva om en ny studie från Harvard som handlar om blåbär och jordgubbar med fokus på hjärt- och kärlsjukdomar. När jag skrev mitt blåbärsinlägg för 3 år sedan nämnde jag några liknande studier. Senare på eftermiddagen dök en fotograf upp, som skulle fota mej med blåbär och jordgubbar samt när jag mixar en blåbärsdrink! Jag vet inte när artikeln kommer, men jag säger till när jag vet. Målet med denna artikel är antagligen att inspirera svenska folket att äta mer blåbär! Och jordgubbar.

Så, snart kanske det dyker upp en huskatt i Expressen....





De två första bilderna kommer från Magickal Graphics och den sista från Graphics Fairy. Jag har lyckats slarva bort minneskortet till min kamera...så därför har det inte kommit några nya foton från mej sedan nyår...

7 kommentarer:

  1. Vad kul för dig att dina kloka inlägg uppmärksammas! Jag hör till dem som äter bär varje frukost, lite olika vad jag tar fram från frysen. Denna vecka är det svarta vinbär som åker in i youghurten och de är ju c-vitaminrika så det är nog bra i förkylningstider. Men blåbär och skogshallon är mina absoluta favoriter. Kom ihåg att tala om när man kan läsa om dig!

    SvaraRadera
  2. Så himla kul Emme!!!Du behöver uppmärksammas med alla din kunskap om naturläkemedel.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Så morsomt at du har blitt intervjuet :) Du må si i fra når artikkelen kommer ut.

    Håper alt er bra med deg!

    SvaraRadera
  4. Bortslarvat minneskort - inte roligt! Reportage i Expressen - roligt!
    Blåbär - javisst! Vårt i särklass nyttigaste bär.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med ett reportage i tidningen! Inte illa!
    Kram och trevlig helg/Rozie

    SvaraRadera
  6. Då ska jag köpa upp alla expressen i den här stan! Förstår att dom vill intervjuva och fota dig - underbara dotter som har så mycket klokt att dela med sig av! kram/mamma

    SvaraRadera
  7. Så kul med en artikel om dig i expressen, skriv gärna om vilken dag den är med i tidningen så får jag köpa en, jag är ingen stor konsument av aftontidningar annars.

    Kan det ha varit en katt som ylade och som ville in?
    Vår ena katt kan låta så, man blir galen på det ljudet och öppnar genast dörren så han tystnar.

    Ha det gott!

    SvaraRadera