Leta i den här bloggen

Läser in...

lördag 23 mars 2013

Tomatsådd, Earth Hour & Påsk!

Nu är det äntligen gjort! Jag tog tillfället i akt och sådde mina första frön (mestadels tomater) på vårdagjämningen. Och jag hoppas på ett bättre odlingsår i år, med färre men förhoppningsvis bättre sorter. Nu återstår det bara att vänta......

Tills vidare vill jag visa lite påskinspration jag sett på nätet.




Så vill jag slutligen påminna om Earth Hour imorgon, lördag klockan 20.30! Ni släcker väl? :) Mer info här.


7 kommentarer:

  1. Hoppas du lyckas bra nu med din frösådd. Spännande! =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser prydligt och fint ut! Lycka till med din sådd, det är ju väldigt svårt att veta vilka sorter man ska satsa på, hur sommaren blir och slutligen hur de valda sorterna smakar. Men så småningom har man fått några favoriter, någon för varje år ... Jag tror att jag har sått lite för tidigt så jag kommer nog att drunkna i plantor innan det är dags att få dem ut. Tack och lov kan vi odla i växthuset i år men än dröjer det innan de klarar sig där. Nätterna är iskalla!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Her slukker vi lyset i kveld vet du :)

    Masse lykke til med frøsådden. Det ser veldig bra ut, tror du vil få bra avling i år!
    Jeg har også sådd tomater, og fire sorter ble det. To av dem har jeg prøvd før og to er nye for meg.
    Ha det fint, og god helg :)

    SvaraRadera
  4. Hej, visst släckte även vi.
    Du är duktig som frösår tomater, vi har slutat med det och köper någon färdig planta i slutet av maj, mest på grund av platsbrist.
    Sedan trivs inte tomater i vårt växthus. Det kanske blir för mörkt med fiberduken som hänger där till skydd mot nattfrosten om våren.
    Kanske jag får ta ned duken på södersidan till sommaren?

    Visst var det en is-staty du skymtade i vår trädgård.
    Skrolla ned en bit på min blogg och läs om 'David of Sweden'
    Har du missat honom?

    ;)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Heisann!
    Hyggelig at du stakk innom i mørket. Vi hadde det flott med stearinlys og peiskos. Burde ha slått av TVn også, men vi så Spellmannsprisen, norsk Grammy. De hadde valgt feil tidspunkt for showet!!!!
    Så mange flott påskeeggdekorasjoner du viser. Ha en flott påske ;:OD)


    SvaraRadera
  6. Typiskt! Jag var på fest just under lördag kväll och missade det totalt! Fy på mig! Eller kanske rättare sagt:"Fy på dem som jag var hos!"
    Lätt att skylla ifrån sig! hihihihi
    Kram

    SvaraRadera

  7. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Önskar dej en underbar Glad Påsk helg.
    Så fina äggdekorationer, det är verkligen vackert med ägg...

    Kram Maggan

    SvaraRadera