Leta i den här bloggen

Läser in...

torsdag 18 april 2013

Vårtecken!


Nu börjar det faktiskt likna vår här uppe! Typ. Vi har fortfarande mycket snö, men i de rabatter som tinat fram kan man nu se vårblommor i stan.





 

Ett annat vårtecken, som är mindre trevligt, är att igår nöp jag ihjäl årets första sorgmyggelarv. Dags att köra en omgång Nemablom, som är det enda som fungerar mot dessa vidriga, små styggelser!!

Jag kan också meddela att Kitty mår bra, men Twinkle är fortfarande lite rädd för henne. Jag tror att Twinkle tror att Kitty är en annan katt, hon luktar inte som vanligt eftersom att hon äter ett annat foder.

Och så håller jag på att lära mej sticka! Virka har jag gjort länge, men har aldrig tagit mej an stickning, förrän nu. Jag har bland annat stickat en "kattpläd" av restgarner, då katterna älskar allt som har med handarbete att göra...




4 kommentarer:

  1. Då har ni kommit ikapp oss med våren - vi har inte mer vårblommor här heller ännu. Men vackra är de, dina blå skönheter!
    Och så roligt att Kitty mår bra. Konstigt att Twinkle är fortfarande rädd men katter är mystiska djur.

    SvaraRadera
  2. Så herlig med krokus, de er nydelige, og et koselig vårtegn. Her er det ingen enda, og jeg venter...

    Fint at det går bedre med Kitty :)
    Og morsomt at du har begynt å strikke. Ser ut som det blir satt pris på også!

    SvaraRadera
  3. Filtarna som du gör till Katterna blir så fina! Ser ut att bli en favorit för Twinkle:-) Härligt med vårblommorna - nu känns det som våren är på väg! kram

    SvaraRadera
  4. Så fina vårblommor, de kommer tidigt här, så fort jorden blir snöfri.
    Skönt att katten har piggnat till.
    Vad är sorgmyggelarver, är det dr som lever i vatten?
    Är fortfarande i fjällen, mycket växlande väder.

    Kram Maggan

    SvaraRadera