Leta i den här bloggen

Läser in...

söndag 30 juni 2013

Balkongmys!



Nu har sommaren börjat på allvar! Denna helgen händer mycket i Piteå, inklusive Öjebyns kyrkmarknad, Piteå Summer Games mm. I fredags hade alla affärer öppet till midnatt och igår var det kvällsloppis. Men jag tog mej inte iväg på nån kvällsaktivitet. Istället satt jag och mannen på balkongen och drack kaffe/te. På så sätt kunde vi dessutom sitta och titta på regnet istället för att få det på oss...

Nu är balkongen inte jättestor, så därför får man trängas lite med tomatodlingen. Eller så får man sitta och räkna tomatkart!


När vi var på kyrkmarknaden så passade jag bland annat på att köpa lite sötvattenspärlor som jag ska göra ett halsband av, hade jag tänkt. Jag har helt snöat in på pärlor, jag tycker det är jättefint! Jag tror det började i och med senaste gången jag tittade på Stolthet och fördom (från 1995 såklart!). 


Nån gång ska jag göra ett liknande halsband som Lucy Robinson (Mrs Hurst) har i filmen. Men inte den här gången, för pärlorna räcker nog inte till...

Såhär skriver Kristallrummet som pärlornas egenskaper:

Pärlor och pärlemor symboliserar renhet, ärlighet och oskuldsfullhet. De är stjärnor födda ur oceanens djup. Den för med sig andlig vägledning, uppriktighet och sanning till situationer som behöver det. Pärlan ger oss hopp att själsliga sår kan läkas till inre skimrande visdom.

Och vad gäller Stolthet och fördom...


7 kommentarer:

  1. Ser ut som en riktigt mysig balkong :) kram Suss

    SvaraRadera
  2. Stolthet og fordom-serien fra 90-tallet var fantastisk fin :)
    Gleder meg til å se perlekjedet du skal lage. Perler kommer fra vannet, så de kan også hjelpe oss med følelsesmessige ting. Jeg har også handlet perler, men stort sett bare glassperler, tenker å å lage armbånd til høsten en gang.
    Nydelig balkong, der ser det koselig ut å sitte :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Vilken mysig lykta som hänger ovanför bordet!
    /Cika

    SvaraRadera
  4. Så fint du har inrett balkongen! Förstår att det är mysigt att sitta där - även när det inte regnar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Exakt det finns ingen annan som kan göra miss Elizabeth Bennet, Jennifer Ehle ÄR Elizabeth Bennet! För övrigt så betyder ditt andra namn (dvs mitt namn också) pärla...kanske därför som du snöat in lite på pärlor:-) Kram/mamman

    SvaraRadera
  6. Verkligen en mysig balkong.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kikar in och lämnar en solig sommarkram ♥

    SvaraRadera