Leta i den här bloggen

Läser in...

lördag 1 juni 2013

Sommarens ankomst i örtagården...


...eller köksträdgården, om man så vill. Vi har lika mycket köksväxter som medicinalväxter, kanske mer.

Nu blommar smultronen!


Av de jordgubbsplantor som jag övervintrat i år har jag planterat ett litet jordgubbsland i en pallkrage. Nu blommar Toscana (tror jag den hette) med röda blommor!


Det var mellan jordgubbsplantorna som jag satte ned vitlökarna. Nu håller blasten på att komma upp!


I år ville jag ha luktärter. Några har jag sått själv, men här har jag fuskat och köpt färdiga plantor.


Jag gillar när skvattram blommar. De lyser upp hela skogen och jag tycker om att plocka blommorna och ta in. När det luktar skvattram så luktar det skog & vildmark!

3 kommentarer:

  1. Å, det ser fint ut :) Tenker du gleder deg til jordbær!
    Jeg har ikke kommet igang i urtehagen enda. Er ikke ferdig å så i kjøkkenhagen heller (det har gått tregt å komme i gang i år...). Men jeg håper å få sådd og plantet det meste i løpet av neste uke.

    Fortsatt god helg :)

    SvaraRadera
  2. Härligt :) smultron o jordgubbar hör sommaren till :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Åh så spännande. Det är härligt när sommaren kommer och man ser allting gro och frodas.
    Kram

    SvaraRadera