Leta i den här bloggen

Läser in...

onsdag 21 augusti 2013

Tillbaka efter sommarlov & höst på Pinterest


Nu har jag haft sommarlov från bloggen ett tag, ibland är det nog nödvändigt för att bloggandet ska fortsätta vara roligt. Tänkte det var dags att börja om lite smått igen...


Den här renen på bilderna nedan verkar också ha tagit sommarlov från sin hjord...



Nu börjar sommaren gå mot sitt slut, men än är det inte höst. Jag tycker förvisso att hösten kan vara trevlig, Halloween-tiden är också trevlig och sedan kommer julen som är jättemysig. Problemet är att sommaren är alldeles för kort. Våra låååånga vintrar här uppe är alldeles för långa...


Under de senaste veckorna har jag haft ett nytt internet-intresse, nämligen Pinterest! Jag antar att de flesta är bekanta med detta, men till er som inte är det kan jag säga att det är liksom en "online anslagstavla". Jag brukar beskriva Pinterest såhär: När man är ute och surfar på nätet hittar man ofta grejer som man tycker är fina, inspirerande, kloka, nyttiga etc. Tillslut så är bokmärkeslistan en mil lång och när man tittar på den vet man ändå inte vad som är vad för man minns inte. Med pinterest skapar man egna "anslagstavlor" eller boards, som det heter. Jag kan t.ex. skapa en board som jag kallar för "jul" och där samlar jag alla bilder jag gillar som relaterar till julen. Varje bild länkar sedan till bildkällan.

Sedan, när man är inloggad, kan man söka bilder som andra användare lagt upp, följa andra användare etc, och på så sätt hitta nya saker man gillar.

För att få inspiration inför hösten har jag gjort en liten höst-board. Här kommer ett axplock från den boarden. En länk till bildkällan anges under respektive bild. För att se min Pinterest-sida klicka här.




 



5 kommentarer:

  1. Jeg synes det er godt at det går mot høst nå, høsten er en fin årstid :) Særlig liker jeg roen og stemningen som høsten bringer... men det er litt sommer igjen enda da :)
    Så fin Pinterest du har, jeg tittet innom. Jeg har også, men bruker den ikke så mye. Har samlet en del strikke- og hekle- og matoppskrifter der, ellers lite. Uryddig som jeg er bokmerker jeg fortsatt sider på gamle måten...
    Ha fortsatt fine sensommerdager :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin krans du visar.
    Den stackars renen ser lite vilsen ut, hoppas den inte åt lunch i någon närliggande trädgård.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Ja nu känns det att sommaren börjar nå sitt slut och viker undan för höstens antågande.
    Kram

    SvaraRadera

  4. Hej Gulliga Emelie
    Hösten är jättefin, med alla färger, vi får tända ljus och lampor. Laga mat, blir mer rejält än sommarmat... finns så mycket kul med höst.

    Jag har också hittat Pinterest, där finns allt, så mycket sevärt!

    Önskar dej underbara dagar
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder du visar.
    Härliga mustiga färger på hösten, fina blommor, bär, kottar, kastanjer o pumpor att dekorera med..
    Ha det gott
    Kramar
    Lily

    SvaraRadera